Da li znate da:
- 90% prodaje na Internetu nastaje kao rezultat pretrage na pretraživačima
- Preko 80% pretrage na internetu se vrši na Google pretraživaču
- 97% ljudi nikad ne ode dalje od prve strane kada pretažuje na Google-u
Ove činjenice potvrdjuju ono sto vi već znate:
Pozicija vašeg sajta na pretraživačima, a prvenstveno na Google-u, direktno utiče na prodaju na vašem sajtu.
Recimo, razlika u profitu koji ostvaruje sajt koji je na poziciji 25 i sajt koji je na poziciji 11 nije mnogo velika, jer se oba NE nalaze na prvoj strani.
Ali zato sajt na poziciji 11 (koja recimo nije na prvoj strani) i sajt na poziciji 3 (na prvoj strani) imaju mnogo veću razliku u profitu.
Kako se vrši pozicioniranje sajtova na Google pretraživaču ?
Mnogi samozvani „stručnjaci“ će reći da znaju ali istina je da niko tačno ne zna ovu tajnu. Google i ostali pretraživači čuvaju ovo kao svoju poslovnu tajnu i nikad neće zvanično saopštiti na koji način se rezultati sortiraju.
Medjutim na osnovu iskustva i eksperimenata moguće ja doneti neke zaključke. Tako možemo da kažemo da pozicija zavisi od:
- SEO Faktor 1 – sadržaj sajta
Podrazumeva kvalitet sadržaja sajta, koliko se često sajt dopunjuje novim sadržajem, kakav je raspored i učestalost ključnih reči na stranama unutar sajta, kako su strane medjusobno povezane, veličina strana, brzina učitavanja, itd… - SEO Faktor 2 – broj i kvalitet linkova sa drugih sajtova ka vašem sajtu
Logika kojom se vodi Google, a i drugi pretraživači, kaze da ako mnogo sajtova postavi link ka nekom sajtu, onda je taj sajt „vredan“ sajt. Vredan u smislu da bude bolje kotiran u rezultatima pretrage u odnosnu na onaj koji ima manje linkova, odnosno onaj koga manje ljudi preporučuje tj. postavlja linkove ka njemu.
Na oba ova faktora možemo da utičemo i na taj način da poboljšamo poziciju sajta na pretraživačima.
Kako se radi optimizacija veb sajta za pretraživače ?
Tako sto utičemo na oba faktora:
- SEO Faktor #1 – Prvi korak je „On Page SEO“, što znači optimizacija samog sajta – izmene i dopune u HTML kodu i tekstu na vašem sajtu, interno linkovanje unutar sajta, itd…
- SEO Faktor #2 – Izgradnja linkova ka vašem sajtu sa velikog broja drugih sajtova.
Koliko tačno linkova ka vašem sajtu treba izgraditi zavisi od toga koliko linkova ima vaša konkurencija tj. drugi sajtovi koji se „bore“ za poziciju na pretraživačima za istu ključnu reč kao i Vi.
Ukoliko za vašu ključnu reč, reč putem koje želite da vas drugi pronadju, ima puno konkurencije koja izgrađuje mnogo linkova ka svojim sajtovima, vi ćete morati da ih prestignete i napravite više linkova ka vašem sajtu.
Vremenom će njihova pozicija na pretraživačima opasti, a vaša skočiti i može se desiti da onda oni ponovo žele da vas prestignu i naprave više linkova.
To se zove trka za poziciju i zahteva stalno ulaganje u održavanje sajta na dobroj poziciji.
Medjutim, kako Internet poslovanje kod nas nije toliko razvijeno kao u svetu, mnoge ključne reči na srpskom ili hrvatskom jeziku nemaju veliku konkurenciju i sajt jednom postavljen na odredjeno mesto dugo će ostati na istom.
Usluga Seo Optimizacije Sajta – Pozicioniranje Sajta
Bolja Pozicija Na Google-u = Veća Posećenost Sajta = Veći Profit Koji Sajt Ostvaruje
Pozicioniranje sajta se vrši u dve faze kao sto je opisano u tekstu gore (Kako se radi optimizacija web sajta za pretraživače). Da bi smo poceli sa izgradnjom linkova ka vašem sajtu potrebno je da ga prvo optimizujemo.
Proces izgleda ovako:
Faza #1 – Optimizacija sajta
- Analiza ključne reči – reči putem koje želite da vas drugi pronadju preko pretraživača
- Analiza sličnih ključnih reči i eventualni predlog za neku bolju ključnu reč koja može doneti više poseta i za koju postoji veće interesovanje na pretraživačima
- Analiza konkurecije za date ključne reči
- Nakon ovih koraka dobijete prvi izveštaj
- Optimizacija vašeg sajta – On Page SEO
Faza #2 – Izgradnja linkova
Ovaj proces se radi na mesečnom nivou. Svakog meseca pravimo nove linkove ka vašem sajtu i time poboljšavamo i utvrdjujemo njegovu poziciju na pretraživačima. Vremenom vaš sajt će imati sve više i više linkova koji sa drugih sajtova vode ka vašem. Količina linkova zavisi od vašeg budžeta kao i od toga šta vaša konkurencija radi. Svakog meseca ćete dobiti detaljan izveštaj o promenama pozicije vašeg sajta na pretraživačima (Google, Yahoo, Bing) za sve ključne reči.
Način na koji izgradjujemo linkove ka vašem sajtu čuvamo kao poslovnu tajnu i o detaljima ćete biti obavešteni putem mesečnog izveštaja.