Optimizacija je relativno spor proces. Sve promene koje budete izveli na stranicama, reflektovaće se u rezultatima pretrage tek nakon izvesnog vremena, nikako ne odmah. I stoga je potrebno optimizaciju izvoditi pažljivo, a akcije ne izvoditi odjednom u nizu, već jednu po jednu, kako bi mogli da pratimo efekte SEO-a.
Nema garancija za dobar rang na pretraživačima. Pod “dobrim rangom smatra se neko od prvih 30 mesta. Velika većina korisnika pretraživača nikada ne pretražuju dalje od treće strane rezultata, a pretraživač im je obično podešen da prikazuje 10 rezultata po stranici. Na isti način kako se Vi trudite da pogurate Vaš sajt na pretraživačima, moguće je da to isto rade i ostalih 10 webmastera. Prema tome, nema garancije za SERP plasman. Reći da će se određeni sajt naći na prvom ili n-tom mestu nakon optimizacije, prilično je neozbiljno.
Za dobru poziciju na pretraživačima odgovoran je i vlasnik prezentacije. Dobre pozicije nema bez kvalitetnog i obimnog sadržaja!
U našim uslovima, obimnim sadržajem se može smatrati i 50 stranica, ali za optimizaciju na engleskom jeziku procenjuje se da je potrebno da sajt ima 100-150 stranica da bi se svrstao u rang ozbiljnih sajtova.
Na isti način reaguju i pretraživači: ne možete napraviti jednu stranicu, optimizovati je za jako popularnu ključnu reč, i očekivati da se nađe na dobrom SERP mestu. Na programeru je da vlasniku prezentacije predoči sve prednosti SEO optimizacije, potrebu za ažuriranjem sadržaja, neophodnost da se određeni delovi sadržaja na stranici izmene i prilagode SEO, pa čak ako je SEO potrebniji od dizajna, i dizajn prilagoditi optimizaciji.