Mobile Friendly sajtovi se bolje kotiraju na Google-u!

Kompanija Google je krajem februara objavila vest da planira povećanje ranga onih web sajtova koji se mogu prilagoditi svim uređajima (mobilnim telefonima, tabletima itd.), odnosno povećaće rang svim web sajtovima koji su “Mobile Friendly“. Ovo je sigurno jedna od većih promena u Google Search algoritmu u poslednjih nekoliko godina koja će mnogim  vlasnicima web sajtova doneti glavobolje.

Šta sve ovo znači? Kako da proverim da li je moj sajt Mobile Friendly?

Ovo sve znači da ukoliko vaš web sajt nije tehnički konstruisan da se prilagođava mobilnim uređajima, neće dobiti zadovoljavajući rang od Google-a, odnosno dobiće minus (-) i na taj način će se manje prikazivati u Google organskoj (besplatnoj) pretrazi. Prednost u besplatnoj Google pretrazi dobijaće oni sajtovi koji suMobile Friendly i na taj način će se sabraćaj (posete) na vašem sajtu drastično smanjiti, što znači manje novih potencijalnih klijenata, manje posla, manje prihoda…

Više će se prikazivati sajtovi u besplatnoj pretrazi koji su Mobile Friendly

Od 21.04.2015 godine Google će početi sa novim rangiranjem sajtova i ova promena će uticati na sve pretrage koje se obavljaju preko mobilnih uređaja i takođe znatno će uticati i na ostale pretrage koje dolaze sa desktop uređaja.

Dakle, ako se za određene ključne reči nalazite na prvoj ili drugoj strani na Google pretrazi, sigurno će se vremenom vaš sajt za iste ključne reči pojavljivati tek na nekoj 3, 4 ili 10 strani pretrage. Ovo može da prepolovi posete Vašeg sajta u vrlo kratkom vremenskom periodu. A dugoročno možete izgubiti i do 80% novih posetasa Google besplatne pretrage.

Zašto ovo radi Google?

I ako ovo može da deluje strašno, Google je logikom zdravog razuma uveo ovu promenu. Naime, sve je veća upotreba mobilnih uređaja koji pristupaju Internetu. U 2014 godini se desilo to da je više mobilnih uređaja preko kojih se pristupa internetu nego desktop.

Ova promena će se odnositi sada za sve uređaje i rezolucije, da li se pretrage vrše preko desktop ili mobile uređaja, web sajt mora da bude Mobile Friendly. Na ovaj način će krajnji korisnici lakše dobijati relevantne i kvalitetne rezultate pretrage.

Takođe, većina marketara obeležva ovu 2015 godinu kao Mobile Godinu, odnosno sve više se pridaje značaj pristup internetu preko prenosivih uređaja.

Proverite da li je vaš web sajt Mobile Friendly!

Ovde možete da proverite sa lakoćom da li je vaš web sajt Mobile Friendly na adresi:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *