7 razloga za oglašavanje na Internetu

Kada se pominje reklamiranje ili oglašavanje na internetu u Srbiji, dolazimo da niza reakcija pogotovo onih tradicionalnih srpskih preduzetnika i malih i srednjih preduzeća koji su navikli na reklamiranje u novinama, časopisima, radiu itd.  Evo 7 razloga zašto je reklamiranje na internetu dobro za Vaš biznis.

1. Konkurencija – Vaša konkurencija se najverovatnije već reklamira na internetu

Čak i ako imate sajt, a Vaš biznis se ne nalazi u rezultatima pretrage za određene ključne reči ili se ne pojavljuje Vaša ponuda na sajtovima koji imaju relevantne tekstove za Vaš biznis, kao da ne postojite jer je Vaša konkurencija već tamo. To znači da je mogućnost za više poseta sajta i eventualno više prodaje ide u korist konkurencije.

2. Pristupačnost i merljivost – internet je najpristupačniji i najmerljiviji način reklamiranja

Reklamiranje na internetu je najpristupačniji i najmerljiviji način za promociju Vašeg brenda, usluge ili robe, odnosno Vašeg biznisa. Na vrhu je svih mogućih merenja efikasnosti koji se koriste u tradicionalnim medijima, jer oglašavanje na internetu nudi širok spektar dodirnih tačaka sa potrošačima koje Vam mogu reći više informacija o ponašanju potrošača, efekat Vaše kampanje kao i povrat investicije ROI (Return On Investment) od svakod dinara koji uložite.

Ono što je jedinstveno za internet reklamiranje je mogućnost za prikaz svih aktivnosti kroz kompletno online putovanje potrošača kao što je prodaja, prijavljivanje na bilten Newsletter, broj prikaza reklamne poruke (koliko je ljudi videlo reklamu), broj klikova (koliko je ljudi kliknulo na reklamu i otišlo na Vaš sajt), broj kontakata odnosno koliko puta Vas je potrošač kontaktirao, lajkovanje na društvenim mrežama i mnogo više.

3. Doseg – Svi su na internetu!

Bilo da je potrebno dosegnuti do većeg broja stanovništva sa Vašom porukom ili želite da ciljate  manju određenu publiku, reklamiranje na internetu ima okruženje i proizvod koji će Vam završiti posao. Odlazak na internet je danas esencijalni deo našeg dnevnog života, svakodnevnica, gde obavljamo razne aktivnosti – od čitanja novina do komunikacije sa prijateljima i rodbinom, što nudi oglašivačima neprevaziđen domet u smislu veličine publike.

Podaci Republičkog Zavoda za Statistiku Srbije pokazuju da svaka druga osoba u Srbiji koristi internet više puta u toku nedelje, što je oko 4,000,000 ljudi. U drugim zemljama procenat je još veći, a kod nas je trend još u rastu te se očekuje još veći broj populacije na internetu.

4. Relevantnost – Prava reklama za pravu publiku

Reklamiranje na internetu Vam dozvoljava da prilagođavate reklamiranje mnogo efikasnije nego bilo koji drugi medij za oglašavanje, omogućavajući Vam da dosegnete do potencijalnih klijenata i mušterija koji su već najverovatnije zainteresovani za robu ili usluge koje Vi pružate. Npr. reklamiranje se može filtrirati:

Kontekstualno – omogućava prikaz reklame u vezi sa onim što publika konkretno traži.

Demografsko – odabir starosne granice ili određenog regiona, zemlje.

Sadržajno -prikaz reklame oko specifičnog sadržaja kao što je neki video ili slično.

Bihejvioralno – prikaz na osnovu prethodnih interesovanja i sklonostima.

Na osnovu lokacije – u odnosu na to gde se nalazite u tom trenutku

 5. Interaktivnost – Vam omogućava da odmah odreagujete i da se angažujete oko potrošača

Internet je i “push and pull”medij odnosno medij guranja i privlačenja potrošača koji omogućava da ljudi klikću linkove, kucaju tekst, razgovaraju, snimaju i prevlače svoj put oko sajtova, e-mejlova i drugih servisa na internetu. Ono što je najbolje jeste što internet omogućava oglašivačima da direktno odgovore i komuniciraju sa svojim klijentima i potencijalnim potrošačima.

Interaktivnost čini neverovatno privlačno i impresivno iskustvo za potrošače. Reklame na bazi prikaza na internetu mogu da isporuče potpunu poruku, ali isto tako mogu i da pruže mnogo više kao što je prikupljanje podataka o potencijalnim i stalnim mušterijama, kreiranje i puštanje video reklamnih poruka, igrica itd.

Jedino ograničenje za online interaktivnost je Vaša mašta i mašta Vaših potrošača.

6. Realno vreme – omogućava da se ažuriraju i unapređuju reklamne kampanje u relanom vremenu

Za razliku od bilo kog drugog medija (TV, radio, print) internet Vam dozvoljava da vidite rezultate reklamne kampanje u hodu, odnosno u onom momentu u kom se događaju. Ova jedinstvena sposobnost je vrlo moćna, a opet i vrlo jednostavna da se koristi. Koji god način reklamiranja da koristite na intenetu odmah po kreiranju i puštanju kampanje u tečaj možete videti reakciju Vaših potrošača za nekoliko minuta. Pa zatim, npr. možete odmah i promeniti reklamnu poruku u hodu i tako je prilagoditi da bude efektnija i to sve dok traje kampanja. Promene se takođe događaju u realnom vremenu, odmah. Nijedan drugi medij ne može da ponudi ovakvu fleksibilnost.

 7. Mobilnost – izgradnja brenda u pokretu i na dlanu Vaše ruke

Potrošači širom sveta pa i u Srbiji sve više koriste svoje “pametne” mobilne telefone za sve i svašta. Traže restorane, proizvode, informacije, mape itd. Prema podacima Republičkog Zavoda za Statistiku u Srbiji u 2013. godini 86,9% domaćinstava poseduje mobilni telefon dok 46,1% domaćinstava ide na internet preko svog mobilnog telefona (što je povećanje preko 8% u odnosu na prošlu godinu). Trend je porasta korišćenja mobilnog interneta što znači da možete da angažujete Vaše potrošače dok su u pokretu.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *