Postoje neki osnovni principi koji se nikada ne menjaju.
1. Kliše kao što zvuči, sadržaj je i dalje kralj
Vi verovatno već znate, pa neću trošiti previše reči na ovo. Ali da članci imaju jedinstven i koristan sadržaj je još uvek temelj bilo koje SEO strategije. Bez toga nema sofisticirane SEO taktike koja će dovoditi dosta organskog saobraćaja na vaše web stranice.
2. Morate biti partner s pretraživačem, a ne boriti se protiv nega.
Kada pokušavate optimizovati svoje web stranice za Google treba da u osnovi sledite dva pristupa: možete ili sarađivati s njim ili ga nasamariti. Nasamarivanje uključuje pokušavaj pronalaska rupa u algoritmu, pronalazak načina kako bi zavarali pretraživanja botova, metode za veštačko poboljšavanje vaše web stranice na lestvici i tako dalje. Takozvani blackhat SEO. Po mom mišlenju ovo je najgori pristup koji možete slediti, to se može raditi u kratkom roku, ali na duge staze, verovatno ćete imati puno glavobolje. Ako umesto toga igrate zajedno s Googlom izgradićete autoritet svoje web stranice, a dugoročno ćete dobiti puno više saobraćaja od njega. Napredni SEO ne znači spam.
3. Razumeti Googlov poslovni model
Treba razumeti Googlov poslovni model i pridržavati ga se na svojim web stranicama. U suštini Google zarađuje novac služeći rezultate pretraživanja koji odgovaraju tačno onome što ljudi traže i posluživanju oglasa na tim stranicama s rezultatima pretraživanja i na partnerskim web stranicama koje imaju sadržaj koji odgovara upitima na pretraživaču. Drugim rečima, ako želite visok rang u rezultatima pretraživanja treba da, budete sigurni da vaš sadržaj odgovara i zadovoljava potrebe onoga za čime su vaši posetioci tragaju na Googlu. Ako ste ovaj deo dobro odradili dobili ste već pola bitke.
4. Jedinstven i koristan sadržaj nije dovoljan
Kao što sam spomenuo ranije, jedinstven i koristan sadržaj uvek treba biti prvi deo vaše SEO strategije. Čak i ako imate hrpu visokokvalitetnog sadržaja ipak to samo po sebi neće biti dovoljno za pogon organskog prometa na vaše web strane. Zašto ne? Jer jednostavno pisane i objavljivanje tog sadržaja na vašoj web stranici ne znači da će Google znati o tome, a kamoli da će u to imati poverenje. Kako to postići sledi u nastavku.
5. Postignite da ljudi pričaju o vašem sadržaju / web stranici
Druga polovina SEO jednačine (prvi je da ima jedinstven i koristan sadržaj) je postizanje da Google zna i veruje u vaš sadržaj. To možete postići podstičući druge ljude da razgovaraju o vašem sadržaju i web stranicama. Na primer, ako ste napisali vrlo dobre postove u kojima objašnjavate šta je uzrokovalo najnovu finansijsku krizu to je verovatnije da će mnogi finansijski blogeri šerovati vaš post, ljudi zainteresovani za finansije će deliti i lajkovati vaš post na facebook-u, drugi će ga opet tweetnuti, i tako dale. Google prati sva ova spominjanja, te će tako shvatiti da je vaš sadržaj verovatno vrhunski. Rezultat toga je da će vaš post imati visoki rang kada ljudi na Googleu traže srodne pojmove.