SEO optimizacija sajta

Šta je to SEO optimizacija?
Kod pretraživanja Interneta putem pretraživača kao što su Google, Yahoo ili Bing, u polje predviđeno za pretragu upisujemo željeni pojam, a pretraživač potom izlistava rezultate pretrage. Optimizirati stranicu za pretraživače znači preduzeti određene korake u cilju, nazovimo to „guranja“, određene stranice na sam vrh rezultata pretrage po određenim ključnim riječima.

Internet stranici u principu ne znači ništa ako se pojavi na trećoj ili četvrtoj stranici Google pretrage (nećemo uopšte navoditi dalje pozicije) ali, ako se nalazi na prvoj strani, pa još pri samom vrhu rezultata, to donosi više poseta na samu stranicu. Značenje reči SEO skraćenica je od pojma “search engine optimization”, a znači optimizaciju za pretraživače.

Što se tiče važnosti dobre optimizacije stranica za pretraživače, danas je imati dobro optimizovanu stranicu gotovo neophodno, a za vrhunske rezultate u SEO optimizaciji neophodna je strast i dobro poznavanje rada Internet pretraživača. Onaj ko zaista voli SEO te poznaje principe same optimizacije ima šanse za ozbiljne rezultate.

Ako vam se pak neko, ko se bavi optimizacijom stranica, ponudi i obeća vam kako će vam osigurati prvo mesto na Google pretraživaču, i to za samo mjesec dana, ako taj netko tvrdi kako nema te ključne riječi ili pojma za koji ne može osigurati prvo mesto na pretraživačima, u pitanju je prazna priča i oholost. Ovde se stoga najverovatnije radi o neiskustvu, neshvatanju SEO problematike, početničkom entuzijazmu ili pokušaju brze zarade na puste priče koje slobodno možemo reći „ne drže vodu“.

Bilo koja osoba koja je uistinu iskusila kako Google kažnjava zbog „spama“, taj sigurno dobro razmisli prije nego ostavi svoj link na bilo kakvoj stranici. Ima slučajeva gdje je stranica pala na Googlu i zbog duplog sadržaja, pa vlasnik sada uvijek dobro proveri svaki novi tekst prije nego ga objavi, bez obzira što zna kako je njegov tekst originalan.

Isto tako se mogu koristiti i loše tehnike koje omogućavaju brzo napredovanje na Google, Yahoo i drugim pretraživačima, može se SEO optimizirati pravilno, korak po korak, te čekati par mjeseci na željene rezultate, ali tokom vremena ipak je jedno sigurno, a to je da samo temeljit rad na SEO optimizaciji daje sigurne i trajne rezultate. Kroz par meseci na pretraživačima na koncu ipak opstanu i bivaju vidljive samo i isključivo one stranice koje su kvalitetno optimizovane. Stoga je veoma bitno da osoba ili firma kojoj poverite optimizaciju vaše stranice ima kvalitetne reference koje ujedno može u svakom momentu pokazati kako bi ste videli postignute rezultate u prethodnim projektima te na taj način uistinu bili sigurni kako pravi tim ljudi optimizuje vaše stranice.

Što se tiče onih najpopularnijih ključnih riječi koje su previše jake i tražene, zbog kojih se u SEO optimizaciju ulažu i hiljade evra mjesečno, pojedinac, bez dodatnog ulaganja nema što tražiti, jer ako su za određenu ključnu riječ na prvoj stranici Googla samo stranice velikih brendova kao što su Telenor, Microsoft i slično, bolje je pronaći uže specijaliziran pojam koji ima slabiju konkurenciju. U suprotnom se spremite za uistinu velika ulaganja.

Za kvalitetnu SEO optimizaciju i dobro pozicioniranje na pretraživačima veoma je važan kontinuitet. Ako upitate bilo kog od svetski priznatih muzičara, za razlog zbog kojeg svakodnevno vežba odgovor koji bi ste dobili je taj da, ako bi preskočio samo jedan dan sviranja, sutradan bi već primetio da je lošiji, a ako bi preskočio dva dana to isto bi primetili i kritičari, a ako bi pak preskočio tri dana sviranja pad kvaliteta primetila bi i njegova publika.

Ovo isto važi kada je reč o optimizaciji stranica za pretraživače. Nisu samo u pitanju dani, osim kada se radi o izuzetno konkurentnim temama, ali za kao nekakav prosek, moglo bi se slobodno reći sledeće: ako se na SEO optimizaciji ne radi mesec dana, zasigurno ćete primetiti pad poseta stranici sa Googla, ako se ne radi dva meseca, vaša konkurencija će primetiti kako ste pali za par mesta niže, a ako se ne radi ništa tri meseca, zasigurno će pad stranice biti vidljiv svima na Internetu, a vrlo je moguće i to da vas neće više biti niti na prvoj strani Google pretrage. Kontinuitet je bitan za sve, tako da i SEO optimizacija nije izuzetak.

S obzirom da je u zadnje vrijeme Google u dobroj meri pritisnuo tradicionalne kriterije rangiranja i SEO taktike, sve se više prostora otvara prema socijalnim mrežama tako da se pojavljuje sve veći broj SEO praktičara sa sve ozbiljnijim društvenim angažmanom.

Što se tiče optimizacije stranica putem socijalnih mreža tu uverljivo, sa najvećim brojem posjeta, vode Facebook i Twitter pa se iste najčešće i koriste kao, nazovimo to, mala pomoć koja dobro dođe. Ove dve socijalne mreže imaju najviše korisnika, najposećenije su, sa ogromnim fokusom i naravno brdom novca u svetu socijalnih mreža. Što se tiče broja poseta ili refferals-a u Google Analytics-u, odnosno koju strategiju je najbolje primeniti za optimizaciju stranice, gde je najbolje imati reklamu ili staviti link prema stranici koja se optimizuje zaključak je sledeći: Optimizacija stranice je najkorisnija ako se radi promocija na Facebook-u, dok iza njega, i to poređano po broju poseta idu: Youtube, Twitter, instagram, Reddit, Digg …

Svakome je cilj da dospe na prvu stranicu Google pretrage, što je ujedno i jedan od osnovnih ciljeva SEO optimizacije. Iz dana u dan ovaj cilj postaje sve važniji te se sve više stranica na Internetu takmiči za visoki rejting na Google-u. Najnovija istraživanja pokazuju kako sve veći broj ljudi koji pretražuju Google ne idu dalje od prve stranice rezultata pretrage, iz čega možemo zaključiti zbog čega je važno biti među prvih 10, na prvoj stranici tog najvećeg pretraživača.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *