Šta je bounce rate?

Jedan od važnijih faktora koje treba uzeti u obzir prilikom SEO aktivnosti je da proverite bounce rate websajta. Ja lično mislim da je ovo veoma važan kriterijum koji može dati pravi uvid u ponašanje vaših posetilaca

Jednostavno rečeno, bounce rate je procenat posetilaca koji zatvaraju vašu web stranicu bez pregledavanja bilo koje druge stranice. Dakle, ovo vam može pomoći da se odlučite da nešto promenite da bi smanjili tu stopu. Vjerovatno postoji dosta stranica na vašem websajtu, ali jedna od važnijih i najposjećenijih jeste naslovna ili index stranica. Dosta posetilaca prvo dođe na početnu stranicu i ako u nekoliko sekundi ne pronađu informaciju koju traže ili ne shvate o čemu se tu zapravo radi, postoji velika mogućnost da će jednostavno ugasiti vaš sajt bez pregleda ostalih stranica i vaš bounce rate počinje da se povećava…

U stvari, svaka stranica treba biti optimizovana na takav način da kada posetilac dođe na nju, treba da nađe traženu informaciju. Na primer, ako posetilac dolazi na Vaš websajt putem Google pretraživača s ključnom riječi “Dostava hrane”, onda vaša landing stranica treba imati informacije relevantne za tu pretragu. Ovo će definitivno uticati na vreme koje posetioci provodena Vašem websajtu, samim tim smanjuje se bounce rate i povećava se ostvarivanja Vaših primarnih ciljeva. Sadržaj bogate web stranice ne bi trebale imati bounce rate veći od 60%.

Pretraživači pri izradi svog search indexa gledaju na kvalitetan sadržaj i dobar link building. Najbolji način za dobijanje backlinkova je u Vašoj sposobnosti promocije web stranice. Ako možete napraviti dobar sadržaj koji će vaši čitaoci sami podijeliti, postoji dobra šansa da dobijete backlinkove.

Tražite link ili ponudu za promociju vaše web stranice na drugom sajtu. – ovo je najbolji način za izgradnju backlinkova ka Vašim stranicama koje će stvoriti potencijal za više posete.

Razmislite o pisanju relevantnog sadržaja koji bi vaši korisnici voleli da vide. – Edukujte svoje korisnike, oni će edukovati svoje prijatelje, i tako dalje… u međuvremenu, broj backlinkova raste.

Ubaciti odgovarajuće slike i iskoristiti mogućnost optimizacije slika. – kada koristite socijalne medije kao način promovisanja, Vaš sadržaj će se nalaziti svud po internetu. Ovo je dobar način da dođete do posetilaca i povećate profit.

Ako ste lokalni preduzetnik, lokalni oglasi mogu biti dobar način za izgradnju autoriteta za vašu stranicu. – Koristite geotargeting

Relevantan sadržaj igra ključnu ulogu u rangiranju stranice koju Google želi indeksirati. Bez relevantnog sadržaja, sav link building ovoga sveta neće vas rangirati visoko na pretraživačima.

Sajtovi prilagođeni mobilnim uređajima

Da li ste znali da imate samo nekoliko sekundi da zainteresujete korisnika koji surfuje Vašim sajtom? Kako zadržati nekoga baš na Vašem sajtu naspram hiljada drugih web sajtova koji postoje? Većina ljudi će otići u roku od nekoliko sekundi ako ne nađe neku bitnu informaciju na Vašem sajtu ili ako se sajt ne ucita za 2 sekunde. To je problem koji moramo rešiti i veoma je izražen na mobilnim uređajima koji koriste znatno sporiji internet od desktop računara.

Ako se izradi web sajta ne pristupi profesionalno, već jednostavno nabacujući sadržaj, bez krajnjeg cilja ili prosečnog korisnika u vidu, može se učiniti više štete nego koristi za vaš biznis.

Naši glavni ciljevi pri realizaciji svih projekata su zadržavanje korisnika na sajtu i pružanje važnih informacija, kroz dopadljiv dizajn i lakoću korišćenja.

Koliko vremena je potrebno za optimizaciju

Optimizacija je relativno spor proces. Sve promene koje budete izveli na stranicama, reflektovaće se u rezultatima pretrage tek nakon izvesnog vremena, nikako ne odmah. I stoga je potrebno optimizaciju izvoditi pažljivo, a akcije ne izvoditi odjednom u nizu, već jednu po jednu, kako bi mogli da pratimo efekte SEO-a.

Nema garancija za dobar rang na pretraživačima. Pod “dobrim rangom smatra se neko od prvih 30 mesta. Velika većina korisnika pretraživača nikada ne pretražuju dalje od treće strane rezultata, a pretraživač im je obično podešen da prikazuje 10 rezultata po stranici. Na isti način kako se Vi trudite da pogurate Vaš sajt na pretraživačima, moguće je da to isto rade i ostalih 10 webmastera. Prema tome, nema garancije za SERP plasman. Reći da će se određeni sajt naći na prvom ili n-tom mestu nakon optimizacije, prilično je neozbiljno.

Za dobru poziciju na pretraživačima odgovoran je i vlasnik prezentacije. Dobre pozicije nema bez kvalitetnog i obimnog sadržaja!

U našim uslovima, obimnim sadržajem se može smatrati i 50 stranica, ali za optimizaciju na engleskom jeziku procenjuje se da je potrebno da sajt ima 100-150 stranica da bi se svrstao u rang ozbiljnih sajtova.

Na isti način reaguju i pretraživači: ne možete napraviti jednu stranicu, optimizovati je za jako popularnu ključnu reč, i očekivati da se nađe na dobrom SERP mestu. Na programeru je da vlasniku prezentacije predoči sve prednosti SEO optimizacije, potrebu za ažuriranjem sadržaja, neophodnost da se određeni delovi sadržaja na stranici izmene i prilagode SEO, pa čak ako je SEO potrebniji od dizajna, i dizajn prilagoditi optimizaciji.

Google optimizacija

Postoji puno servisa koji vam mogu pomoći u analizi trenutnog stanja vašeg sajta. Analizirajte svoj sajt i učinite ga bržim. To je veoma važno.

GTmetriks vam daje uvid u to koliko dobro se vaše stranice učitavaju i daje preporuke šta preduzeti kako bi ga optimizovali. Na ovoj stranici gtmetrix.com možete istestirati svoj sajt i videti u kakvom je stanju trenutno. Ne morate biti stručnjak da biste protumačili rezultate. Ako je sve zeleno onda je sve ok. Ako ste u crvenom javite se da vidimo šta možemo da učinimo po tom pitanju.

Osim GTmetriksa, koji je odličan, možete koristiti i Pingdom koji je prilično jednostavniji i brži od prethodnog servisa.

I sam google ima alate pomoću kojih možete proveriti koliko je dobar vaš sajt. Pagespeed je jedan od njih. Na ovoj stranici ćete dobiti i uputstva kako sami da optimizujete sajt i dobra je polazna tačka za učenje o optimizaciji sajtova.

Još jedan interesantan guglov alat, koji pokreće webpagetest, je i testmysite koji pažnju posvećuje više mobilnom doživljaju stranice jer je to uglavnom Ahilova peta sajtova. Većina sajtova gubi polovinu posetilaca prilikom učitavanja. Ako se sajt ne učita za dve sekunde praktično je neupotrebljiv i ljudi ga napuštaju.

Linkovi

Verovatno ste primetili da se na mnogim SEO blogovima spominje rieč “backlink”. Sigurno znate šta “link” znači, isto tako i “back”, ali koje značenje imaju te dve reči kada se spoje.

Backlinkovi su linkovi koji vode ka vašoj web stranici, takođe poznati i kao inlinks, što je skraćeno od incoming links (dolazni linkovi). Broj backlinkova predstavlja popularnost neke web stranice i koliko je ona važna. Više backlinkova znači veća popularnost web stranice i obrnuto. Broj dolaznih linkova ka vašoj veb stranici nije smo pokazatelj velike popularnosti. Takođe je važan broj indeksiranih stranica od strane pretraživača i page rank. U par reči, backlink bi objasnili kao bilo koji link na nekoj stranici koji vodi ka vašoj web stranici.

Šta backlinkovi znače pretraživačima?

U većini slučajeva backlinkovi imaju važnu ulogu. Na primer, Googleov jednostavan opis svog PageRank sistema primećuje da Google predstavlja link od stranice X do stranice Y kao jedan backlink. Dakle, nije čudno da danas imamo web pun linkspama, gde mnogo firmi pokušava da postavi što više backlinkova za njihov sajt, bez obzira na kvalitet, kontekst i relevantnost za svoju stranicu.

Šta je LinkSpam? –Linkspam je svaka veza koja postoji na nekoj web stranici zbog nikakvog drugog razloga osim sposobnosti.

ZAPAMTITE: Što više backlinkova imate, veća je popularnost vaše web stranice.

Web administratori, koji imaju znanje u polju search engine optimizacije (SEO), često koriste metode i tehnike da povećaju broj backlinkova koji vode ka njihovoj web stranici. Najbolja metoda za to je potpuno besplatna! Na primer, napišete neku neverovatno dobru vest, dodate video, par slika poznatih zvezda i vaša stranica će dobiti u kratkom vremenu dosta backlinkova. Kako i zašto? – Druge web stranice ili ljudi će linkovati ka vašoj stranici da pokažu svojim posetiocima tu neverovatnu vest. Linkbaiting je uključen i vi već imate svoj prvi linkbait, jer imate informacije koja je interes velikog broja ljudi.

Ali, svi backlinkovi nisu dobri i backlinkovi sa istom vrijednošću. Kao što već znate ili ste možda pretpostavili, backlinkovi od popularnijih web stranica vrede više, i to nije sve… autoritativne web stranice na neku temu ili ključnu riječ su vrlo vredne. To znači, ako je vaša web stranica vezana za automobile, backlinkovi od stranica koje su također vezane za automobile su vredniji nego linkovi sa stranica o biciklima.

Drugi važan faktor je ne samo „goli link“, već anchor text backlinka. Anchor text je opis hyperlinka koji se pojavi na stranici. Botovi, spideri, crawleri će ispitati taj opis i izračunati koliko je relevantan za cijeli sadržaj web stranice. Recimo ja mogu da koristim SEO blog, Internet marketing blog, kao anchor tex. Gledajte da uvek ne stavljate isti anchor text, ali pazite da je relevantan za web stranicu!

SEO optimizacija nije lagan posao i dodavanje backlinkova za bilo koji website se računa, ali najvažnija je stvar da imate backlinkove na web stranicama koji su relevantni sa sadržajem i da imaju što veći PageRank.

Koliko košta optimizacija?

Optimizacija može koštati dosta, ali ni blizu onome koliko bi koštala mesečna reklama u nekom mediju, ni blizu koliko bi koštala reklama na televiziji, ni blizu koliko bi koštao bilbord na iole prometnom mestu u gradu. Kontaktirajte nas i dobićete besplatnu procenu svih troškova optimizacije i kampanje, a rezultati su sigurni.

Svakim danom se pojavljuje sve više sajtova koji su Vaša direktna konkurencija, a svi oni već koriste ili će početi da koriste optimizaciju. U 2018. godini, sajt bez optimizacije je sajt koji ne postoji. Budite primećeni, zadržite postojeće i osvojite potencijalne klijente! Ulaganje u SEO je ulaganje u budućnost Vašeg poslovanja.

Ukoliko Vaš sajt nije u prvih 10 rezultata na Google-u, svakodnevno gubite dragocene posetioce sajta i potencijalne kupce prepuštate svojoj konkurenciji! Razlika između desete i jedanaeste pozicije na guglu je drastična. Na drugu stranu retko ko odlazi.

U naše osnovne delatnosti spadaju optimizacija (SEO) i dizajniranje web sajtova pri čemu koristimo najnovija i tehnološki inovativna rešenja. Javite nam se za besplatnu procenut stanja Vašeg vebsajta ili sami proverite na pingdomu.

Pisanje tekstova za optimizaciju

Dobar, kvalitetan i unikatan sadržaj je jako bitan u procesu stvaranja jakog i autoritativnog sajta. Opšte je poznato da google sve više daje pažnje kvalitetu sadržaja i unikatnim člancima. Zato je pisanje članaka postalo jedna od najbitnijih SEO usluga i iz dana u dan je sve popularnija i traženija.

Zato smo pored usluga off page SEO optimizacije, uveli i uslugu pisanja unikatnih kvalitetnih tekstova koji predstavljaju temelj dobre on page optimizacije.
Naši pisci su stručnjaci iz raznih oblasti i pišu članke tako da oni budu najefikasniji i najkvalitetniji za google. Tematiku članaka, kao i njihovu dužinu birate Vi sami, a u dogovoru sa našim piscima zajedno oblikujemo to kako će svaki članak izgledati i biti napisan.

Prednosti našeg pisanja članaka i sadržaja za Vaš sajt:

– Prilagođeno pisanje sadržaja prema tematici
– Unikatni (jedinstveni) članci
– 100% bez greške
– Prilagodljivost različitim zahtevima
– Dobro istražen i dopadljiv sadržaj
– SEO friendly članci – google ih voli i bolje rangira
– Efektno generisanje sadržaja

 

Optimizacija sajta

Da li znate da:

  • 90% prodaje na Internetu nastaje kao rezultat pretrage na pretraživačima
  • Preko 80% pretrage na internetu se vrši na Google pretraživaču
  • 97% ljudi nikad ne ode dalje od prve strane kada pretažuje na Google-u

Ove činjenice potvrdjuju ono sto vi već znate:
Pozicija vašeg sajta na pretraživačima, a prvenstveno na Google-u, direktno utiče na prodaju na vašem sajtu.

Recimo, razlika u profitu koji ostvaruje sajt koji je na poziciji 25 i sajt koji je na poziciji 11 nije mnogo velika, jer se oba NE nalaze na prvoj strani.

Ali zato sajt na poziciji 11 (koja recimo nije na prvoj strani) i sajt na poziciji 3 (na prvoj strani) imaju mnogo veću razliku u profitu.

Kako se vrši pozicioniranje sajtova na Google pretraživaču ?

Mnogi samozvani „stručnjaci“ će reći da znaju ali istina je da niko tačno ne zna ovu tajnu. Google i ostali pretraživači čuvaju ovo kao svoju poslovnu tajnu i nikad neće zvanično saopštiti na koji način se rezultati sortiraju.

Medjutim na osnovu iskustva i eksperimenata moguće ja doneti neke zaključke. Tako možemo da kažemo da pozicija zavisi od:

  • SEO Faktor 1 – sadržaj sajta
    Podrazumeva kvalitet sadržaja sajta, koliko se često sajt dopunjuje novim sadržajem, kakav je raspored i učestalost ključnih reči na stranama unutar sajta, kako su strane medjusobno povezane, veličina strana, brzina učitavanja, itd…
  • SEO Faktor 2 – broj i kvalitet linkova sa drugih sajtova ka vašem sajtu
    Logika kojom se vodi Google, a i drugi pretraživači, kaze da ako mnogo sajtova postavi link ka nekom sajtu, onda je taj sajt „vredan“ sajt. Vredan u smislu da bude bolje kotiran u rezultatima pretrage u odnosnu na onaj koji ima manje linkova, odnosno onaj koga manje ljudi preporučuje tj. postavlja linkove ka njemu.

Na oba ova faktora možemo da utičemo i na taj način da poboljšamo poziciju sajta na pretraživačima.

Kako se radi optimizacija veb sajta za pretraživače ?

Tako sto utičemo na oba faktora:

  • SEO Faktor #1 – Prvi korak je „On Page SEO“, što znači optimizacija samog sajta – izmene i dopune u HTML kodu i tekstu na vašem sajtu, interno linkovanje unutar sajta, itd…
  • SEO Faktor #2 – Izgradnja linkova ka vašem sajtu sa velikog broja drugih sajtova.

Koliko tačno linkova ka vašem sajtu treba izgraditi zavisi od toga koliko linkova ima vaša konkurencija tj. drugi sajtovi koji se „bore“ za poziciju na pretraživačima za istu ključnu reč kao i Vi.

Ukoliko za vašu ključnu reč, reč putem koje želite da vas drugi pronadju, ima puno konkurencije koja izgrađuje mnogo linkova ka svojim sajtovima, vi ćete morati da ih prestignete i napravite više linkova ka vašem sajtu.
Vremenom će njihova pozicija na pretraživačima opasti, a vaša skočiti i može se desiti da onda oni ponovo žele da vas prestignu i naprave više linkova.
To se zove trka za poziciju i zahteva stalno ulaganje u održavanje sajta na dobroj poziciji.

Medjutim, kako Internet poslovanje kod nas nije toliko razvijeno kao u svetu, mnoge ključne reči na srpskom ili hrvatskom jeziku nemaju veliku konkurenciju i sajt jednom postavljen na odredjeno mesto dugo će ostati na istom.

Usluga Seo Optimizacije Sajta – Pozicioniranje Sajta

Bolja Pozicija Na Google-u = Veća Posećenost Sajta = Veći Profit Koji Sajt Ostvaruje

Pozicioniranje sajta se vrši u dve faze kao sto je opisano u tekstu gore (Kako se radi optimizacija web sajta za pretraživače). Da bi smo poceli sa izgradnjom linkova ka vašem sajtu potrebno je da ga prvo optimizujemo.
Proces izgleda ovako:

Faza #1 – Optimizacija sajta

  • Analiza ključne reči – reči putem koje želite da vas drugi pronadju preko pretraživača
  • Analiza sličnih ključnih reči i eventualni predlog za neku bolju ključnu reč koja može doneti više poseta i za koju postoji veće interesovanje na pretraživačima
  • Analiza konkurecije za date ključne reči
  • Nakon ovih koraka dobijete prvi izveštaj
  • Optimizacija vašeg sajta – On Page SEO

Faza #2 – Izgradnja linkova

Ovaj proces se radi na mesečnom nivou. Svakog meseca pravimo nove linkove ka vašem sajtu i time poboljšavamo i utvrdjujemo njegovu poziciju na pretraživačima. Vremenom vaš sajt će imati sve više i više linkova koji sa drugih sajtova vode ka vašem. Količina linkova zavisi od vašeg budžeta kao i od toga šta vaša konkurencija radi. Svakog meseca ćete dobiti detaljan izveštaj o promenama pozicije vašeg sajta na pretraživačima (Google, Yahoo, Bing) za sve ključne reči.

Način na koji izgradjujemo linkove ka vašem sajtu čuvamo kao poslovnu tajnu i o detaljima ćete biti obavešteni putem mesečnog izveštaja.

Optimizacija za pretraživače

Izradom web sajta se završava samo deo posla. Ono glavno tek sledi: optimizacija za pretraživače sa naglaskom na Google. Više nije dovoljno imati internet prezentaciju već se mora odraditi i optimizacija kako bi klijenti mogli da dođu brže do Vas.

Optimizacija za Google

Pod optimizacijom za pretraživače, obično mislimo na Google, ostali kao što su Yahoo, Bing ili lokalni pretraživači su manje značajni. Vrednost prvog mesta ili mesta na prvoj strani Google-a su nemerljivi. Povećanje poseta posle optimizacije sajta je više nego drastično. A to je zapravo ono što je bitno, što više poseta to više potencijalnih klijenata tj. mogućnost veće zarade.

On Site Search Engine Optimization (SEO) – interna optimizacija

Kada Google “gleda” web sajt on “vidi” samo tekst, zato je bitno da se uradi optimizacija web sajta, tako da Google “vidi” baš ono što mi želimo. To se naravno radi što boljim tekstom, količinom ali i kvalitetom teksta. Za naše klijente mi obrađujemo tekst tako da se on što bolje “vidi”.

Link Building – eksterna optimizacija

Što više kvalitetnih sajtova linkuje ka Vama, vaš web sajt je bolje kotiran i samim tim bliži je vrhu pri pretraživanju. Postavljenje linka Vašeg web sajta na nekom direktorijumu linkova može povećati posećenost.

Internet marketing

Ukoliko je Vaš sajt na prvoj strani Google-a, onda Vam internet marketing i ne treba 🙂 zar ne? Naravno da nije tako. Google-u, a i svim ostalim pretraživačima je potrebno vreme za indeksiranje Vaše internet prezentacije. U nekim slučajevima je to i po 2-3 meseca. Neke stvari ne mogu toliko da čekaju. U skladu sa Vašim mogućnostima i željama možemo napraviti marketing plan i u saradnji sa domaćim i stranim internet firmama koje prodaju prostor za reklame možemo gotovo u trenutku povećati posećenost Vašeg sajta, a samim tim i zaradu.

Izrada sajtova

Pravimo klasične sajtove u HTML/CSS-u, ali pravimo i zahtevnije sajtove u WordPress-u.

Trudimo se da naši sajtovi budu brzi za učitavanje, kompatibilni za sve internet browser-e, prijatni za oko i optimizovani za pretraživače.

Šta je bitno kod izrade internet prezentacije?
Ona mora biti dobrog izgleda i funkcionalna, ove dve stvari se moraju poklopiti, jer jedna bez druge ne funkcionišu.

Postupak pri izradi sajta je sledeći:

– zajednički dolazimo do idejnog rešenja za izgled sajta
– materijal nam dostavljate pre početka izrade sajta
– sve vreme rada vi pratite tok razvoja sajta na test serveru
– testiramo sajt zajedno sa Vama i otklanjamo nedostatke
optimizujemo sajt za pretraživače

Kod nas obavljate kompletnu uslugu, ukoliko nemate spreman materijal, mi možemo za Vas napisati tekst za sajt, fotografisati Vaše proizvode, obraditi fotografije, zakupiti domen i obezbediti najkvalitetniji hosting.

Naravno treba reći, osnovi cilj je da povećamo profit naših klijenata.