Mobile Friendly sajtovi se bolje kotiraju na Google-u!

Kompanija Google je krajem februara objavila vest da planira povećanje ranga onih web sajtova koji se mogu prilagoditi svim uređajima (mobilnim telefonima, tabletima itd.), odnosno povećaće rang svim web sajtovima koji su “Mobile Friendly“. Ovo je sigurno jedna od većih promena u Google Search algoritmu u poslednjih nekoliko godina koja će mnogim  vlasnicima web sajtova doneti glavobolje.

Šta sve ovo znači? Kako da proverim da li je moj sajt Mobile Friendly?

Ovo sve znači da ukoliko vaš web sajt nije tehnički konstruisan da se prilagođava mobilnim uređajima, neće dobiti zadovoljavajući rang od Google-a, odnosno dobiće minus (-) i na taj način će se manje prikazivati u Google organskoj (besplatnoj) pretrazi. Prednost u besplatnoj Google pretrazi dobijaće oni sajtovi koji suMobile Friendly i na taj način će se sabraćaj (posete) na vašem sajtu drastično smanjiti, što znači manje novih potencijalnih klijenata, manje posla, manje prihoda…

Više će se prikazivati sajtovi u besplatnoj pretrazi koji su Mobile Friendly

Od 21.04.2015 godine Google će početi sa novim rangiranjem sajtova i ova promena će uticati na sve pretrage koje se obavljaju preko mobilnih uređaja i takođe znatno će uticati i na ostale pretrage koje dolaze sa desktop uređaja.

Dakle, ako se za određene ključne reči nalazite na prvoj ili drugoj strani na Google pretrazi, sigurno će se vremenom vaš sajt za iste ključne reči pojavljivati tek na nekoj 3, 4 ili 10 strani pretrage. Ovo može da prepolovi posete Vašeg sajta u vrlo kratkom vremenskom periodu. A dugoročno možete izgubiti i do 80% novih posetasa Google besplatne pretrage.

Zašto ovo radi Google?

I ako ovo može da deluje strašno, Google je logikom zdravog razuma uveo ovu promenu. Naime, sve je veća upotreba mobilnih uređaja koji pristupaju Internetu. U 2014 godini se desilo to da je više mobilnih uređaja preko kojih se pristupa internetu nego desktop.

Ova promena će se odnositi sada za sve uređaje i rezolucije, da li se pretrage vrše preko desktop ili mobile uređaja, web sajt mora da bude Mobile Friendly. Na ovaj način će krajnji korisnici lakše dobijati relevantne i kvalitetne rezultate pretrage.

Takođe, većina marketara obeležva ovu 2015 godinu kao Mobile Godinu, odnosno sve više se pridaje značaj pristup internetu preko prenosivih uređaja.

Proverite da li je vaš web sajt Mobile Friendly!

Ovde možete da proverite sa lakoćom da li je vaš web sajt Mobile Friendly na adresi:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Google Plaćanje Po Kliku

CPCCost Per Click – (cena po kliku) se još naziva i Pay-Per-ClickPPC (plaćanje po kliku). CPC model internet plaćenog reklamiranja je popularan zato što ima mogućnost da prati povrat investicije (Return On Investment, skraćeno ROI). Sve funkcioniše na bazi licitacije. Model koristi licitiranje za cenu po kliku kako bi se plaćalo samo kada neko zaista klikne na oglas i poseti određenu stranicu odnosno veb sajt.

Licitiranje za cenu po kliku pruža sledeće opcije:

Automatsko licitiranje
Ovo je najlakši način davanja ponuda. Odredi se dnevni budžet i dozvoli se da ovaj model sam prilagodi ponude za cenu po kliku tako da oglašivač ostvari najveći mogući broj ciljanih klikova u okviru tog budžeta.

Oglašivač može da preuzme punu kontrolu nad ponudama za cenu po kliku. Opcija ručnog licitiranja omogućava da oglašivač sam odredi ponude na nivou oglasne grupe, kao i za pojedinačne ključne reči ili odredišta za plasman oglasa, kako bi bio siguran da je za klikove koji su najvažniji ponudio tačno onoliko koliko je želeo.Licitiranje za cenu po kliku znači da se plaća za svaki klik na oglase. Oglašivač podešava ponude za cenu po kliku kako bi obavestio model CPC koliko je spreman da plati za svaki klik.

Za svaku oglasnu kampanju se može izabrati opcija za licitiranje da bi oglašivač odredio za koje radnje u vezi sa oglašavanjem plaća i koliko će platiti. Dostupne opcije licitiranja su licitiranje za cenu po kliku (plaća se za svaki klik na oglas), licitiranje za cenu po akviziciji / konverziji (plaća se za svaku konverziju) ilicitiranje za cenu za hiljadu prikaza (plaća se u zavisnosti od toga koliko često se oglasi prikazuju).

Ako neko klikne na oglas, taj klik oglašivača neće koštati više od iznosa ponude za maksimalnu cenu po kliku koju je odredio. CPC model reklamiranja deli rizik između izdavača i oglašivača. Kampanja sa manjim brojem klikova je loša za izdavača zato što dobija manju zaradu dok oglašivač minimizira cenu za reklamiranje. Kampanja sa mnogo klikova a slabim konverzijama (npr. prodaja) je dobra za izdavača koji maksimizira svoju zaradu ali nije dobra za oglašivača zbog velikog troška ulaganja a uz malu zaradu.

Cilj je naravno da se podeli rizik i nagrada podjednako koliko je to moguće između dve strane, između izdavača i oglašivača. Oglašivači postavljaju svoje reklame na određene web sajtove koji su deo programa tj. CPC modela što im dozvoljava da prate stopu učestalosti klikova, cenu po kliku i stopu konverzije.

Stvarna cena po kliku

Maksimalna ponuda za cenu po kliku je najveći iznos koji će obično biti naplaćen za klik, ali će često biti naplaćeno i manje – ponekad mnogo manje. Krajnji iznos koji se naplaćuje za klik naziva se stvarna cena po kliku. Stvarna cena po kliku je često manja od maksimalne cene po kliku, zato što najviše što ćete platiti na aukciji predstavlja najmanji iznos neophodan da se zadrži pozicija oglasa i forma oglasa koji se prikazuje sa oglasom, npr. linkovi do sajta itd.

Da bi se shvatilo kako ovo funkcioniše, važno je da se shvati koncept ocene kvaliteta i ranga oglasa.Ocena kvaliteta predstavlja merilo koje pokazuje koliko su oglas i odredišna stranica relevantni i korisni za ljude koji ih vide. Zasnovana je na stopama učestalosti klikova i drugim faktorima. Ocena kvaliteta se kombinuje sa maksimalnom ponudom za cenu po kliku i očekivanim uticajem dodataka i drugih formata oglasa da bi se utvrdio rang oglasa. Prilikom procene očekivanog uticaja dodataka i formata oglasa, u obzir se uzimaju faktori kao što su relevantnost, stope učestalosti klikova i uočljivost dodataka ili formata na stranici rezultata pretrage.

Zatim se koristi rang oglasa svakog oglašavača kako bi se utvrdilo gde će se oglas prikazivati i koji tipovi dodataka i drugih formata oglasa će se prikazivati sa oglasom (odnosno da li će se oglas ili format oglasa uopšte prikazivati).

Evo jednog primera:

Ako oglašavač koji se nalazi odmah ispod konkurencije da ponudu od 2,00 EUR, a kvalitet oglasa tog oglašavača je isti kao kvalitet oglasa konkurencije (i ima dodatke i formate oglasa sa istim učinkom), obično je potrebno da se ponudi jedan cent više od 2,00 EUR da bi se oglašivač rangirao bolje od konkurencije i ipak zadržao poziciju i formate oglasa. To je najviše što će oglašivač platiti (oko 2,01 EUR), bez obzira na to da li je ponuda oglašivača 3,00 EUR, 5,00 EUR ili više jer je maksimalna ponuda konkurencije 2,00 EUR.

Ako konkurencija koja se nalazi odmah ispod oglašivača da ponudu od 2,00 EUR i ima kvalitetniji oglas oglašivača, oglašivač će platiti oko jedan cent više od onoga što je potrebno da bi se postigao isti viši rang oglasa kao ta konkurencija (i ipak zadržali poziciju i formate oglasa), ali nikad više od maksimalne ponude za cenu po kliku (osim ako se ne podešava prilagođavanje ponuda ili koristi poboljšana cena po kliku).

Podešavanje prilagođavanja ponude

U zavisnosti od potreba, nekada klik više vredi ako dolazi sa npr. mobilnog uređaja, u određeno doba dana ili sa određenih lokacija. Podešavanjem prilagođavanja ponude u poboljšanim kampanjama može da se poveća ili smanji ponuda da bi se dobila veća kontrola nad tim kad i gde se oglas prikazuje.

Prilagođavanje ponude predstavlja procentualnu promenu ponuda. Može se povećati ili smanjiti svaka ponuda u poboljšanoj kampanji da bi bila više ili manje konkurentna za prikazivanje oglasa na različitim uređajima, lokacijama, u određeno doba dana i još mnogo toga. Ponude se mogu prilagoditi i na osnovu učinka oglasa, što će pomoći da se poboljša povraćaj ulaganja.

Ako se koriste prilagođavanja ponude, potrošnja za pojedinačne klikove može da varira, ali se ukupni dnevni budžet neće promeniti, odnsono budžet koji je definisao oglašivač.

Prilagođavanja ponude se mogu podesiti za lokacije, vremenske rasporede oglasa i uređaje.

Poboljšana cena po kliku

Poboljšana cena po kliku predstavlja funkciju licitiranja koja povećava oglašivačevu ponudu za klikove za koje postoji veća verovatnoća da će dovesti do prodaje ili konverzije na veb- sajtu. Na taj način može se ostvariti veća vrednost od budžeta za oglašavanje. Dakle u pitanju je funkcija licitiranja koja traži aukcije oglasa za koje postoji veća verovatnoća da će dovesti do prodaje, a zatim povećava oglašivačevu maksimalnu ponudu za cenu po kliku za najviše 30 procenata kako bi bila konkurentnija za te klikove. Kada sistem vidi aukcije koje ne deluju obećavajuće, smanjuje se ponuda oglašivača. Na ovaj način može se ostvariti veći broj prodaja i konverzija za novac koji se troši na oglašavanje.

Kako do sajta?

Web sajt ne predstavlja više samo potrebu da imate web sajt, već sve više dobija marketinški značaj i utiče na bolje pozicioniranje i poslovanje vaše firme.

Važno je da izradu web sajta prepustite profesionalcima koji ne misle samo na izgled web sajta već da preko web sajta povećate promet proizvoda ili usluga.

Pravilnom upotrebom programerskih alata i dizajnerskih veština izrade web sajta moguće je približiti vaše proizvode ili usluge posetiocima sajta.
Naš tim pruža kompletnu uslugu izrade web sajta za velika i mala preduzeća.

Zašto baš mi?

– zato što ne radimo web sajtove po šablonima,
– imamo dugogodišnje iskustvo izrade web sajtova,
– registrovano smo preduzeće,
– poslove definišemo Ugovorom,
– crtamo sopstveni dizajn – pišemo programski kod.

Zato što završavate sve na jednom mestu:
web sajt, logo, pripremu materijala za štampu, internet marketing.
Zakažite sastanak da popričamo o izradi web sajta.

1: Odaberite Model Sajta

Odaberite model sajta koji najviše odgovara vašim potrebama. Predstavljamo vam više od 100 modela gotovih sajtova medju kojima ćete naći najrazličitije tipove sajtova koji odgovaraju svačijim potrebama.

2: Prilagodjavanje Vašim Potrebama

Nakon odabira modela sajta, model se prilagodjava vašim potrebama, odnosno umesto teksta, slika, kategorija i ostalog sadržaja na Demo verziji, ubacuje se vaš sadržaj po vašoj želji.

3: Gotovo!

Vaš sajt se nalazi na internet adresi koju ste vi odabrali i spreman je za sve vaše korisnike. Ovo je najbrži, najmoderniji i najelegantniji način da dodjete do svog sajta. Mi vam garantujemo kvalitet, brzinu i sigurnost.

Prilagodjeni svim ekranima

Svi naši web sajtovi su prilagodjeni svim dimenzijama ekrana, odnosno ukoliko sajt gledate putem mobilnog telefona, on se automatski prilagodi za tu veličinu ekrana.

Najmoderniji Dizajn

Naši sajtovi poseduju najmoderniji dizajn po ugledu na vodeće svetske web sajtove. Konstantno pratimo trend web dizajna i unapredjujemo naše modele.

Optimizovani za Google

Optimizovan sajt znači da izlazite medju prvim rezultatima pretrage. U naše modele sajtova smo uložili puno vremena i truda da bi svi naši sajtovi bili potpuno optimizovani i uvek u vrhu pretrage.

Dizajn web sajta

Dizajn web sajta usko je vezan za namenu web sajta.
Dizajn web sajta može biti:
napadan-nenapadan,
dosadan-zanimljiv,
monoton-interesantan,
komplikovan-jednostavan…

Dizajn web sajta se sastoji od manjih segmenata na sajtu koji čine celokupan dizajn web sajta: boja, font, raspored elemenata na stranici, dizajn manjih segmenata, a svaki od njih može imati različite ciljeve.

Često se u našem poslu (izrade web sajta) susrećemo sa onim što Vam se sviđa ili Vam se svidelo kod drugog web sajta, ali se to nikako ne uklapa u cilj i namenu Vašeg web sajta.

Naš, najiskreniji, savet je da dizajn web sajta prepustite web dizajneru, koji Vam radi dizajn web sajta.

Naravno, sugestije i kritike su uvek dobro došle posebno ako su one opravdane. Loša sugestija i pristup je kad klijent kaže ja hoću taj font jer mi se on sviđa, pri čemu ne primećuje:
da li se taj font uklapa u sveukupan dizajn web sajta,
da li se taj font plaća ili je njegovo korišćenje besplatno – GPL licenca.

Podrška i održavanje web sajtova

Pružamo uslugu kompletnog održavanja web sajta na dnevnom, nedeljnom, mesečnom ili godišnjem nivou, a sve u zavisnosti od Vaših potreba.

Pored usluge održavanja web sajta obavljamo uslugu održavanja:
koda web sajta,
baze podataka, i
servera.

Zakup domena

Obavljamo uslugu zakupa internacionalnih i nacionalnih domena.

Cenu zakupa domena ne naplaćujemo za period od prvih godinu dana od dana uplate izrade web sajta.

Hosting za potrebe web sajta

Nudimo zakup hostinga za potrebe web sajta, kao i druge namene a sve u zavisnosti od Vaših potreba.
Hosting koji nudimo ima veliki (neograničen) kapacitet.

Uz hosting prostor nudimo i Webmail neograničenog kapaciteta.

Cenu zakupa hostinga ne naplaćujemo za period od prvih godinu dana od dana uplate izrade web sajta.

Webmail

Svaki korisnik hosting prostora dobija mogućnost korišćenja Webmaila čiji je kapacitet neograničen i po pitanju broja email adresa i po pitanju kapaciteta.

Cena izrade web sajta

Konačnu cenu možemo definisati nakon sastanka sa Vama, na kom ćemo utvrditi:
– kakav web sajt želite i
– koja je funkcija web sajta.

Predlažemo da nas kontaktirate kako bi ugovorili sastanak i popričali o web sajtu i najpovoljnijim rešenjima, koja zadovoljavaju Vaše potrebe.

Internet prodaja

Pružamo uslugu izrade internet prodavnice (e-commerce) na osnovu Vaše specifikacije.

Održavanje web sajta

Pored izrade web sajta pružamo uslugu održavanja.
Pod održavanjem web sajta podrazumevamo izmene na web sajtu. Uslugu održavanja web sajta pružamo na dnevnom, nedeljnom, mesečnom i godišnjem nivou. Pored održavanja web sajta pružamo i uslugu održavanja servera i drugih aplikacija na webu.

Cena održavanja web sajta zavisi od obima posla i ona se dogovara sa Vama.
Cena održavanja web sajta nije uračunata u cenu izrade web sajta, zakupa hostinga ili domena.

SEO optimizacija web sajtova za pretraživače

Svaki vlasnik web sajta želi da mu web sajt bude bar na prvoj stranici web pretraživača, a ako je na prvom mestu, prve stranice, onda je to „pun pogodak“.
Od 1998. godine, od kako se bavimo izradom web sajtova SEO optimizacija, odnosno način (logika) na koji je neki web sajt bio na prvom mestu pretraživača ili nije se više puta menjao.
Zbog sve veće pojave web sajtova na internetu web pretraživači su pooštravali-unapređivali programske kodove koji određuju, koji web sajt će biti na prvom mestu pretrage, a koji neće ili se neće uopšte naći u rezultatima pretrage.

Naš tim Vam može obezbediti da Vaš web sajt bude na prvoj stranici internet pretraživača, bez potrebe da plaćate pretraživaču naknadu za oglašavanje (Google Ad Words).

U nekim situacijama je potrebno korišćenje i servisa Google Ad Words, ali prioritet nam je da uštedimo Vaš novac.

Oglašavanje Vašeg web sajta preko servisa Google Ad Words možete obaviti sami – za to Vam nije potrebno angažovanje stručnjaka.

Da li je Vaš sajt bezbedan?

Od 24. jula 2018. Chrome će za svaki sajt koji ne koristi SSL sertifikat prikazivati uputstvo da sajt „Nije bezbedan ili opasan“ !

Da ne biste došli u situaciju da Vas klijenti zovu i obaveštavaju da imate virus na sajtu ili ko zna šta (ne znamo kako će to ljudi tumačiti) rešite ovaj problem unapred. Ukoliko imate ssl sertifikat bezbednosti instaliran na sajt umesto upozorenja prikazivaće se zeleni katanac koji znači da je veza bezbedna.

Zašto nas google uopšte muči ovim promenama?

Google želi da unapredi kompletan web pa je ovo jedan od načina da to i učini. Ne samo da će veza biti kriptovana i sigurna pa niko neće moći da špijunira interakciju korisnika sa sajtom nego se otvara mogućnost za ubrzano učitavanje sajta. Naime, samo sajtovi sa SSL sertifikatom imaju mogućnost da koriste http2 protokol. Ovaj protokol omogućava da uređaj sa koga se pristupa sajtu učitava od jednom sve što se nalazi na sajtu a ne jedno po jedno. To je naročito važno za mobilne uređaje jer oni, ukoliko nisu priključeni na wi fi, imaju značajno sporiju internet vezu.

Proverite status svog sajta

Proverite da li je veza sajta bezbedna

Ako želite da proverite da li je neki sajt siguran za posetu proverite ikonice koje stoje ispred adrese sajta. Chrome će Vas obavestiti ukoliko taj sat ne možete da pregledate bezbedno.

  1. Ikonice statusa:
  2. Катанац Siguran
  3. Информације Ili nije bezbedan ili ima dodatnih informacija
  4. Опасност Opasan sajt

Ukoliko želite da proverite da li Vaš sajt već podržava http2 protokol koji omogućava ubrzano učitavanje sajta idite na keycdn tool koji to proverava.

Evo šta Telegraf ima da kaže na ovu temu.

Izrada sajta za vašu firmu

U startu bi trebalo da rešimo dilemu kome je potreban web sajt. Ako imate veliku ili malu firmu, ako prodajete robu ili usluge odgovor je isti. Deinitivno ako imate firmu – trebalo bi da imate i web sajt.

To bi bila neka vrsta izloga, oglasne table, kataloga u elektronskom obliku.

Izlog – koliko god da je lep, ukusno dizajniran i ispunjen sadržajem dostupan je samo pogledima koji se nalaze neposredno ispred njega. Katalog,reklamni letaki sl. je dobra reklama i obaveštenje, samo ako je u rukama potencijalnog kupca.Morali bismo preplaviti tržište katalozima i flajerima, da bismo našli nekolicinu potencijalnih kupaca, koje baš interesuje naša roba ili usluga

A kako stvari stoje sa web sajtom. On je izložen na trenutno najprometnijem mestu na svetu – na internetu.

To je mesto ukrštanja preko 20 miliona pogleda. Svima je trenutno dostupan u bilo koje doba dana i na bilo kojoj lokaciji. Ljudi vole danas da krstare talasima interneta iz udobnih fotelja i pretraže sve što je na ponudi, dodatna obaveštenja pribave telefonom, a kupovinu obave opet direktno u prodavnici, samo na osnovu prethodnog odaberu favorita.

E sad smo kod druge stavke – potrebno je imati svoj web sajt, ali nije tu kraj priče. Nije dovoljno samo se kratko oglasiti na internetu, pa ko Vas vidi – vidi.

Bitno je kakav je sajt. Pre svega da bude dizajniran – da odgovara Vašoj vrsti posla, da bude upečatljiv i da privuče pogled u prve dve sekunde, a onda bogat sadržajem koji se naslućuje već iz naslova, da vodi posetioca kroz stavke, kao da je fizički došao u Vaš prostor, pa razgleda sve što želite da mu pokažete.

Zatim da što jasnijim tekstom i dobrom fotografijom stvori viziju vašeg poslovanja.

I na kraju vrhunac, da budete na ponudi baš onome ko traži tačno ono što vi nudite.

Složićete se sa mnom da je teško nekoga ubediti da mu nešto treba, ali u ovom trenutku mnogo ljudi traži baš Vašu robu ili uslugu, a da ne zna za Vas. Kupci ukucaju u pretraživač ključnu reč – ono što oni traže. Pretraživač odabere one sajtove koji to nude. Da bi se Vaš sajt pojavio u ponudi potrebno je da bude tako napravljen, da ga pretraživači uopšte vide, a osim toga, da bude posebno optimizovan pa da ga pretraživači postave na jedno od prvih deset mesta. Dalje od toga ne idu ni oni najuporniji.

POZIVAM VAS DA SLEDEĆIH NEKOLIKO MINUTA PROVEDETE U PRIJATNOM PREGLEDANJU OSTALIH STRANA SAJTA, PA AKO VAM SE UČINI ZANIMLJIVO I VREDNO PAŽNJE VRATITE SE  NA OVU POZICIJU NA STARTNOJ STRANI!

Evo ako ste pažljivo pročitali moje strane po nekom redosledu, imate sliku celog procesa – šta ja to radim. Ako sebe ubrajate u one koji uvek znaju šta hoće, složićete se sa mnom da treba samo iz tih stavki da postavite svoju želju. Ne bih da to sad kitim slatkim i teškim rečima, da bih zadobio Vaše poverenje i da prizivam u pomoć svoje reference – za koga sam sve i šta dobro radio, nego jednostavno obećanje da ću Vam posvetiti zasluženo vreme.

Želja mi je da nakon ovoga čitanja pritisnete dugme KONTAKT, popunite poruku i tako počnemo saradnju u kojoj ću Vam sigurno pomoći da svoje poslovanje proširite na mnogo novih klijenata. Za uspeh ne treba mnogo samo „TREBA ZNATI GDE TRAŽITI“.

Seo optimizacija

ON SITE SEO

Pružamo svojim klijentima usluge ON SITE seo optimizacije sajta, odnosno tehničke optimizacije sajta kao i sadržaja na njemu. Provera ispravnosti koda, praviljno postavljanje tagova i ključnih reči, URL-ova, kreiranje pravilne strukture sajta. I još mnogo toga.

OFF SITE SEO

OFF SITE SEO optimizacija predstavlja SEO aktivnosti poput link buildinga (izgradnje kvalitetnih i relevantnih dolaznih linkova), socialnih signala, analizu konkurencije itd.. Ovo je vrlo delikatan proces koji je potrebno da sprovode SEO profesionalci kako biste izbegli Guglove kazne.

Kreiranje SEO sadržaja

Jedna od najvažnijih stavki, kako za korisnike, tako i za pretraživače je kvalitetan sadržaj. Mi vam možemo ponuditi usluge kreiranja vrhunskog sadržaja, bilo da je on u obliku teksta, video snimka, infografika i sl. Prepustite kreiranje sadržaja nama i kvalitet je zagarantovan

FUll SERVICE SEO USLUGE

SEO optimizacija vašeg sajta može biti naša briga. Dozvolite nam da vodimo celokupan proces SEO optimizacije za vas. U tom slučaju, vi se u potpunosti možete prepustiti vođenju svog posla, dok bismo se mi postarali da svakog meseca vidite rezultate našeg rada kroz detaljne mesečne izveštaje

SEO optimizacija je proces koji vam može doneti mnogo novih poseta a samim tim i kupaca, ali je isto tako i proces koji vam može upropastiti poslovanje. Zbog toga je od krucijalnog značaja da SEO optimizaciju prepustite ljudima koji se time profesionalno bave i koji imaju dokazane i merljive rezeltate. Naše iskustvo i rezultati su garant kvaliteta naših SEO usluga. Zahvaljujući postignutim rezultatima, kao i profesionalnom odnosu prema klijentima, naša kompanija je prerasla tržište Srbije i Balkana, pa trenutno pružamo naše SEO usuge klijentima sa svih krajeva sveta. Proverite zbog čega nam klijenti širom sveta ukazuju poverenje i prepuštaju svoj biznis u naše ruke

Off site optimizacija za google

Velika većina spoljnih činilaca koji bitno utiču na organske rezultate pretraživanja imaju velike veze sa Off site SEO optimizacija Internet stranica. Tu su velike rasprave u posljednjih nekoliko godina da se na lestvici rezultata to jest SERPU može bitno uticati putem društvenih medija izvan tradicionalne gradnje linkova. To je tačno, i nastaviće se o tome sve više raspravljati jer očito lajkovi na facebooku, broj Google+ lajkova, broj twittova imaju veliki uticaj na SERP.

Čini se da postoji nekoliko tema unutar SEO optimizacije ili digitalnog marketinga. Svi znamo da pre bilo kakve optimizacije moramo napraviti web stranicu. Pošto pričamo o SEO taktikama, postalo je očito da je off-site SEO jezgro same SEO optimizacije.

Ključne reči, anchor tekst & vrednost linka

Vi apsolutno morate imati strategiju koja se temelji na dubokoj analizi ključnih reči prema kojima morate uložiti napor za kvalitetan link building.

Morate pronaći ključne reči koje imaju najveću verovatnost dovođenja saobraćaja na stranicu i postaviti te pojmove kao svoj cilj.

Ove reči postaju anchor tekst, ali nemojte upasti u SEO zamku. Evo čestog problema – Želim rangiranje za “muške jakne” i tako sve linkove radim s “muške jakne” kao anchor tekst. Ovo je greška.

Umerenost i diverzifikacija su važna načela u odabiru anchor teksta. Ako budete linkovali kroz “muške zimske jakne” i “jeftine muške jakne” učinićete sve puno prirodnije. Na ovaj način SEO funkcioniše.

Diverzifikacija se ne odnosi samo na anchor tekst nego delom od “dofollow” i “nofollow” linkova. Mnogi prilikom gradnje linkova pogreše jer grade samo dofollow linkove, gotovo 100 posto prema stranici. Da li to izgleda prirodno? Ne.

Iako će direktna vrednost “nofollow” linka biti manja nego “dofollow”, indirektna vrednost diversifikacije celokupne strategije gradnje linkova, učiniće dobro jer pretraživači vole raznovrsne linkove koji se grade na prirodan način.

Borite se za zdravu mešavinu linkova koji dolaze u na vašu stranicu, na pod-kategorije stranice, i na stranice proizvoda. Ako ste radili link building sa anchor tekstom “muške jakne” onda linkujte sadržaj koji u naslovu i u telu teksta sadrži pojam “muške jakne”.

Google Paranoja

Teško je imati raspravu o linkovanju bez razgovora o algoritmu. Obilje ecommerce webmastera su se bojali da će Google ili kažnjavati njihove stranice, jer imaju dolazne linkove za koje veruju da su niskog kvaliteta sadržaja na stranici i koji mora biti kažnjen.

Ako ste stvorili ogromne količine nisko-kvalitetnog sadržaja na svojoj stranici, šanse za kazne od Googlea zbog nekoliko ulaznih linkova je prilično niska (iako mali stupanj paranoje je dobra stvar kada je u pitanju SEO ). Međutim, vrlo verovatno da će ulazni linkovi biti potcenjeni.

Potrošite vremen da uradite ono pravo. Ne žurite u link building bez jasne strategije i ne mislim da je to čista igra brojeva.

Važnost i kvalitet odlika je dobre link building kampanje. Bilo da ste gradili linkove kroz blogging, video distribuciju, izveštaje, saopštenja, uvek se fokusirajte na krajnjeg korisnika i vrednosti koje vaš sadržaj nudi.

Glavna načela SEO optimizacije

Postoje neki osnovni principi koji se nikada ne menjaju.

1. Kliše kao što zvuči, sadržaj je i dalje kralj

Vi verovatno već znate, pa neću trošiti previše reči na ovo. Ali da članci imaju jedinstven i koristan sadržaj je još uvek temelj bilo koje SEO strategije. Bez toga nema sofisticirane SEO taktike koja će dovoditi dosta organskog saobraćaja na vaše web stranice.

2. Morate biti partner s pretraživačem, a ne boriti se protiv nega.

Kada pokušavate optimizovati svoje web stranice za Google treba da u osnovi sledite dva pristupa: možete ili sarađivati s njim ili ga nasamariti. Nasamarivanje uključuje pokušavaj pronalaska rupa u algoritmu, pronalazak načina kako bi zavarali pretraživanja botova, metode za veštačko poboljšavanje vaše web stranice na lestvici i tako dalje. Takozvani blackhat SEO. Po mom mišlenju ovo je najgori pristup koji možete slediti, to se može raditi u kratkom roku, ali na duge staze, verovatno ćete imati puno glavobolje. Ako umesto toga igrate zajedno s Googlom izgradićete autoritet svoje web stranice, a dugoročno ćete dobiti puno više saobraćaja od njega. Napredni SEO ne znači spam.

3. Razumeti Googlov poslovni model

Treba razumeti Googlov poslovni model i pridržavati ga se na svojim web stranicama. U suštini Google zarađuje novac služeći rezultate pretraživanja koji odgovaraju tačno onome što ljudi traže i posluživanju oglasa na tim stranicama s rezultatima pretraživanja i na partnerskim web stranicama koje imaju sadržaj koji odgovara upitima na pretraživaču. Drugim rečima, ako želite visok rang u rezultatima pretraživanja treba da, budete sigurni da vaš sadržaj odgovara i zadovoljava potrebe onoga za čime su vaši posetioci tragaju na Googlu. Ako ste ovaj deo dobro odradili dobili ste već pola bitke.

4. Jedinstven i koristan sadržaj nije dovoljan

Kao što sam spomenuo ranije, jedinstven i koristan sadržaj uvek treba biti prvi deo vaše SEO strategije. Čak i ako imate hrpu visokokvalitetnog sadržaja ipak to samo po sebi neće biti dovoljno za pogon organskog prometa na vaše web strane. Zašto ne? Jer jednostavno pisane i objavljivanje tog sadržaja na vašoj web stranici ne znači da će Google znati o tome, a kamoli da će u to imati poverenje. Kako to postići sledi u nastavku.

5. Postignite da ljudi pričaju o vašem sadržaju / web stranici

Druga polovina SEO jednačine (prvi je da ima jedinstven i koristan sadržaj) je postizanje da Google zna i veruje u vaš sadržaj. To možete postići podstičući druge ljude da razgovaraju o vašem sadržaju i web stranicama. Na primer, ako ste napisali vrlo dobre postove u kojima objašnjavate šta je uzrokovalo najnovu finansijsku krizu to je verovatnije da će mnogi finansijski blogeri šerovati vaš post, ljudi zainteresovani za finansije će deliti i lajkovati vaš post na facebook-u, drugi će ga opet tweetnuti, i tako dale. Google prati sva ova spominjanja, te će tako shvatiti da je vaš sadržaj verovatno vrhunski. Rezultat toga je da će vaš post imati visoki rang kada ljudi na Googleu traže srodne pojmove.

SEO optimizacija sajta

Šta je to SEO optimizacija?
Kod pretraživanja Interneta putem pretraživača kao što su Google, Yahoo ili Bing, u polje predviđeno za pretragu upisujemo željeni pojam, a pretraživač potom izlistava rezultate pretrage. Optimizirati stranicu za pretraživače znači preduzeti određene korake u cilju, nazovimo to „guranja“, određene stranice na sam vrh rezultata pretrage po određenim ključnim riječima.

Internet stranici u principu ne znači ništa ako se pojavi na trećoj ili četvrtoj stranici Google pretrage (nećemo uopšte navoditi dalje pozicije) ali, ako se nalazi na prvoj strani, pa još pri samom vrhu rezultata, to donosi više poseta na samu stranicu. Značenje reči SEO skraćenica je od pojma “search engine optimization”, a znači optimizaciju za pretraživače.

Što se tiče važnosti dobre optimizacije stranica za pretraživače, danas je imati dobro optimizovanu stranicu gotovo neophodno, a za vrhunske rezultate u SEO optimizaciji neophodna je strast i dobro poznavanje rada Internet pretraživača. Onaj ko zaista voli SEO te poznaje principe same optimizacije ima šanse za ozbiljne rezultate.

Ako vam se pak neko, ko se bavi optimizacijom stranica, ponudi i obeća vam kako će vam osigurati prvo mesto na Google pretraživaču, i to za samo mjesec dana, ako taj netko tvrdi kako nema te ključne riječi ili pojma za koji ne može osigurati prvo mesto na pretraživačima, u pitanju je prazna priča i oholost. Ovde se stoga najverovatnije radi o neiskustvu, neshvatanju SEO problematike, početničkom entuzijazmu ili pokušaju brze zarade na puste priče koje slobodno možemo reći „ne drže vodu“.

Bilo koja osoba koja je uistinu iskusila kako Google kažnjava zbog „spama“, taj sigurno dobro razmisli prije nego ostavi svoj link na bilo kakvoj stranici. Ima slučajeva gdje je stranica pala na Googlu i zbog duplog sadržaja, pa vlasnik sada uvijek dobro proveri svaki novi tekst prije nego ga objavi, bez obzira što zna kako je njegov tekst originalan.

Isto tako se mogu koristiti i loše tehnike koje omogućavaju brzo napredovanje na Google, Yahoo i drugim pretraživačima, može se SEO optimizirati pravilno, korak po korak, te čekati par mjeseci na željene rezultate, ali tokom vremena ipak je jedno sigurno, a to je da samo temeljit rad na SEO optimizaciji daje sigurne i trajne rezultate. Kroz par meseci na pretraživačima na koncu ipak opstanu i bivaju vidljive samo i isključivo one stranice koje su kvalitetno optimizovane. Stoga je veoma bitno da osoba ili firma kojoj poverite optimizaciju vaše stranice ima kvalitetne reference koje ujedno može u svakom momentu pokazati kako bi ste videli postignute rezultate u prethodnim projektima te na taj način uistinu bili sigurni kako pravi tim ljudi optimizuje vaše stranice.

Što se tiče onih najpopularnijih ključnih riječi koje su previše jake i tražene, zbog kojih se u SEO optimizaciju ulažu i hiljade evra mjesečno, pojedinac, bez dodatnog ulaganja nema što tražiti, jer ako su za određenu ključnu riječ na prvoj stranici Googla samo stranice velikih brendova kao što su Telenor, Microsoft i slično, bolje je pronaći uže specijaliziran pojam koji ima slabiju konkurenciju. U suprotnom se spremite za uistinu velika ulaganja.

Za kvalitetnu SEO optimizaciju i dobro pozicioniranje na pretraživačima veoma je važan kontinuitet. Ako upitate bilo kog od svetski priznatih muzičara, za razlog zbog kojeg svakodnevno vežba odgovor koji bi ste dobili je taj da, ako bi preskočio samo jedan dan sviranja, sutradan bi već primetio da je lošiji, a ako bi preskočio dva dana to isto bi primetili i kritičari, a ako bi pak preskočio tri dana sviranja pad kvaliteta primetila bi i njegova publika.

Ovo isto važi kada je reč o optimizaciji stranica za pretraživače. Nisu samo u pitanju dani, osim kada se radi o izuzetno konkurentnim temama, ali za kao nekakav prosek, moglo bi se slobodno reći sledeće: ako se na SEO optimizaciji ne radi mesec dana, zasigurno ćete primetiti pad poseta stranici sa Googla, ako se ne radi dva meseca, vaša konkurencija će primetiti kako ste pali za par mesta niže, a ako se ne radi ništa tri meseca, zasigurno će pad stranice biti vidljiv svima na Internetu, a vrlo je moguće i to da vas neće više biti niti na prvoj strani Google pretrage. Kontinuitet je bitan za sve, tako da i SEO optimizacija nije izuzetak.

S obzirom da je u zadnje vrijeme Google u dobroj meri pritisnuo tradicionalne kriterije rangiranja i SEO taktike, sve se više prostora otvara prema socijalnim mrežama tako da se pojavljuje sve veći broj SEO praktičara sa sve ozbiljnijim društvenim angažmanom.

Što se tiče optimizacije stranica putem socijalnih mreža tu uverljivo, sa najvećim brojem posjeta, vode Facebook i Twitter pa se iste najčešće i koriste kao, nazovimo to, mala pomoć koja dobro dođe. Ove dve socijalne mreže imaju najviše korisnika, najposećenije su, sa ogromnim fokusom i naravno brdom novca u svetu socijalnih mreža. Što se tiče broja poseta ili refferals-a u Google Analytics-u, odnosno koju strategiju je najbolje primeniti za optimizaciju stranice, gde je najbolje imati reklamu ili staviti link prema stranici koja se optimizuje zaključak je sledeći: Optimizacija stranice je najkorisnija ako se radi promocija na Facebook-u, dok iza njega, i to poređano po broju poseta idu: Youtube, Twitter, instagram, Reddit, Digg …

Svakome je cilj da dospe na prvu stranicu Google pretrage, što je ujedno i jedan od osnovnih ciljeva SEO optimizacije. Iz dana u dan ovaj cilj postaje sve važniji te se sve više stranica na Internetu takmiči za visoki rejting na Google-u. Najnovija istraživanja pokazuju kako sve veći broj ljudi koji pretražuju Google ne idu dalje od prve stranice rezultata pretrage, iz čega možemo zaključiti zbog čega je važno biti među prvih 10, na prvoj stranici tog najvećeg pretraživača.