SEO optimizacija sajta

Šta je to SEO optimizacija?
Kod pretraživanja Interneta putem pretraživača kao što su Google, Yahoo ili Bing, u polje predviđeno za pretragu upisujemo željeni pojam, a pretraživač potom izlistava rezultate pretrage. Optimizirati stranicu za pretraživače znači preduzeti određene korake u cilju, nazovimo to „guranja“, određene stranice na sam vrh rezultata pretrage po određenim ključnim riječima.

Internet stranici u principu ne znači ništa ako se pojavi na trećoj ili četvrtoj stranici Google pretrage (nećemo uopšte navoditi dalje pozicije) ali, ako se nalazi na prvoj strani, pa još pri samom vrhu rezultata, to donosi više poseta na samu stranicu. Značenje reči SEO skraćenica je od pojma “search engine optimization”, a znači optimizaciju za pretraživače.

Što se tiče važnosti dobre optimizacije stranica za pretraživače, danas je imati dobro optimizovanu stranicu gotovo neophodno, a za vrhunske rezultate u SEO optimizaciji neophodna je strast i dobro poznavanje rada Internet pretraživača. Onaj ko zaista voli SEO te poznaje principe same optimizacije ima šanse za ozbiljne rezultate.

Ako vam se pak neko, ko se bavi optimizacijom stranica, ponudi i obeća vam kako će vam osigurati prvo mesto na Google pretraživaču, i to za samo mjesec dana, ako taj netko tvrdi kako nema te ključne riječi ili pojma za koji ne može osigurati prvo mesto na pretraživačima, u pitanju je prazna priča i oholost. Ovde se stoga najverovatnije radi o neiskustvu, neshvatanju SEO problematike, početničkom entuzijazmu ili pokušaju brze zarade na puste priče koje slobodno možemo reći „ne drže vodu“.

Bilo koja osoba koja je uistinu iskusila kako Google kažnjava zbog „spama“, taj sigurno dobro razmisli prije nego ostavi svoj link na bilo kakvoj stranici. Ima slučajeva gdje je stranica pala na Googlu i zbog duplog sadržaja, pa vlasnik sada uvijek dobro proveri svaki novi tekst prije nego ga objavi, bez obzira što zna kako je njegov tekst originalan.

Isto tako se mogu koristiti i loše tehnike koje omogućavaju brzo napredovanje na Google, Yahoo i drugim pretraživačima, može se SEO optimizirati pravilno, korak po korak, te čekati par mjeseci na željene rezultate, ali tokom vremena ipak je jedno sigurno, a to je da samo temeljit rad na SEO optimizaciji daje sigurne i trajne rezultate. Kroz par meseci na pretraživačima na koncu ipak opstanu i bivaju vidljive samo i isključivo one stranice koje su kvalitetno optimizovane. Stoga je veoma bitno da osoba ili firma kojoj poverite optimizaciju vaše stranice ima kvalitetne reference koje ujedno može u svakom momentu pokazati kako bi ste videli postignute rezultate u prethodnim projektima te na taj način uistinu bili sigurni kako pravi tim ljudi optimizuje vaše stranice.

Što se tiče onih najpopularnijih ključnih riječi koje su previše jake i tražene, zbog kojih se u SEO optimizaciju ulažu i hiljade evra mjesečno, pojedinac, bez dodatnog ulaganja nema što tražiti, jer ako su za određenu ključnu riječ na prvoj stranici Googla samo stranice velikih brendova kao što su Telenor, Microsoft i slično, bolje je pronaći uže specijaliziran pojam koji ima slabiju konkurenciju. U suprotnom se spremite za uistinu velika ulaganja.

Za kvalitetnu SEO optimizaciju i dobro pozicioniranje na pretraživačima veoma je važan kontinuitet. Ako upitate bilo kog od svetski priznatih muzičara, za razlog zbog kojeg svakodnevno vežba odgovor koji bi ste dobili je taj da, ako bi preskočio samo jedan dan sviranja, sutradan bi već primetio da je lošiji, a ako bi preskočio dva dana to isto bi primetili i kritičari, a ako bi pak preskočio tri dana sviranja pad kvaliteta primetila bi i njegova publika.

Ovo isto važi kada je reč o optimizaciji stranica za pretraživače. Nisu samo u pitanju dani, osim kada se radi o izuzetno konkurentnim temama, ali za kao nekakav prosek, moglo bi se slobodno reći sledeće: ako se na SEO optimizaciji ne radi mesec dana, zasigurno ćete primetiti pad poseta stranici sa Googla, ako se ne radi dva meseca, vaša konkurencija će primetiti kako ste pali za par mesta niže, a ako se ne radi ništa tri meseca, zasigurno će pad stranice biti vidljiv svima na Internetu, a vrlo je moguće i to da vas neće više biti niti na prvoj strani Google pretrage. Kontinuitet je bitan za sve, tako da i SEO optimizacija nije izuzetak.

S obzirom da je u zadnje vrijeme Google u dobroj meri pritisnuo tradicionalne kriterije rangiranja i SEO taktike, sve se više prostora otvara prema socijalnim mrežama tako da se pojavljuje sve veći broj SEO praktičara sa sve ozbiljnijim društvenim angažmanom.

Što se tiče optimizacije stranica putem socijalnih mreža tu uverljivo, sa najvećim brojem posjeta, vode Facebook i Twitter pa se iste najčešće i koriste kao, nazovimo to, mala pomoć koja dobro dođe. Ove dve socijalne mreže imaju najviše korisnika, najposećenije su, sa ogromnim fokusom i naravno brdom novca u svetu socijalnih mreža. Što se tiče broja poseta ili refferals-a u Google Analytics-u, odnosno koju strategiju je najbolje primeniti za optimizaciju stranice, gde je najbolje imati reklamu ili staviti link prema stranici koja se optimizuje zaključak je sledeći: Optimizacija stranice je najkorisnija ako se radi promocija na Facebook-u, dok iza njega, i to poređano po broju poseta idu: Youtube, Twitter, instagram, Reddit, Digg …

Svakome je cilj da dospe na prvu stranicu Google pretrage, što je ujedno i jedan od osnovnih ciljeva SEO optimizacije. Iz dana u dan ovaj cilj postaje sve važniji te se sve više stranica na Internetu takmiči za visoki rejting na Google-u. Najnovija istraživanja pokazuju kako sve veći broj ljudi koji pretražuju Google ne idu dalje od prve stranice rezultata pretrage, iz čega možemo zaključiti zbog čega je važno biti među prvih 10, na prvoj stranici tog najvećeg pretraživača.

Šta je bounce rate?

Jedan od važnijih faktora koje treba uzeti u obzir prilikom SEO aktivnosti je da proverite bounce rate websajta. Ja lično mislim da je ovo veoma važan kriterijum koji može dati pravi uvid u ponašanje vaših posetilaca

Jednostavno rečeno, bounce rate je procenat posetilaca koji zatvaraju vašu web stranicu bez pregledavanja bilo koje druge stranice. Dakle, ovo vam može pomoći da se odlučite da nešto promenite da bi smanjili tu stopu. Vjerovatno postoji dosta stranica na vašem websajtu, ali jedna od važnijih i najposjećenijih jeste naslovna ili index stranica. Dosta posetilaca prvo dođe na početnu stranicu i ako u nekoliko sekundi ne pronađu informaciju koju traže ili ne shvate o čemu se tu zapravo radi, postoji velika mogućnost da će jednostavno ugasiti vaš sajt bez pregleda ostalih stranica i vaš bounce rate počinje da se povećava…

U stvari, svaka stranica treba biti optimizovana na takav način da kada posetilac dođe na nju, treba da nađe traženu informaciju. Na primer, ako posetilac dolazi na Vaš websajt putem Google pretraživača s ključnom riječi “Dostava hrane”, onda vaša landing stranica treba imati informacije relevantne za tu pretragu. Ovo će definitivno uticati na vreme koje posetioci provodena Vašem websajtu, samim tim smanjuje se bounce rate i povećava se ostvarivanja Vaših primarnih ciljeva. Sadržaj bogate web stranice ne bi trebale imati bounce rate veći od 60%.

Pretraživači pri izradi svog search indexa gledaju na kvalitetan sadržaj i dobar link building. Najbolji način za dobijanje backlinkova je u Vašoj sposobnosti promocije web stranice. Ako možete napraviti dobar sadržaj koji će vaši čitaoci sami podijeliti, postoji dobra šansa da dobijete backlinkove.

Tražite link ili ponudu za promociju vaše web stranice na drugom sajtu. – ovo je najbolji način za izgradnju backlinkova ka Vašim stranicama koje će stvoriti potencijal za više posete.

Razmislite o pisanju relevantnog sadržaja koji bi vaši korisnici voleli da vide. – Edukujte svoje korisnike, oni će edukovati svoje prijatelje, i tako dalje… u međuvremenu, broj backlinkova raste.

Ubaciti odgovarajuće slike i iskoristiti mogućnost optimizacije slika. – kada koristite socijalne medije kao način promovisanja, Vaš sadržaj će se nalaziti svud po internetu. Ovo je dobar način da dođete do posetilaca i povećate profit.

Ako ste lokalni preduzetnik, lokalni oglasi mogu biti dobar način za izgradnju autoriteta za vašu stranicu. – Koristite geotargeting

Relevantan sadržaj igra ključnu ulogu u rangiranju stranice koju Google želi indeksirati. Bez relevantnog sadržaja, sav link building ovoga sveta neće vas rangirati visoko na pretraživačima.

Koliko vremena je potrebno za optimizaciju

Optimizacija je relativno spor proces. Sve promene koje budete izveli na stranicama, reflektovaće se u rezultatima pretrage tek nakon izvesnog vremena, nikako ne odmah. I stoga je potrebno optimizaciju izvoditi pažljivo, a akcije ne izvoditi odjednom u nizu, već jednu po jednu, kako bi mogli da pratimo efekte SEO-a.

Nema garancija za dobar rang na pretraživačima. Pod “dobrim rangom smatra se neko od prvih 30 mesta. Velika većina korisnika pretraživača nikada ne pretražuju dalje od treće strane rezultata, a pretraživač im je obično podešen da prikazuje 10 rezultata po stranici. Na isti način kako se Vi trudite da pogurate Vaš sajt na pretraživačima, moguće je da to isto rade i ostalih 10 webmastera. Prema tome, nema garancije za SERP plasman. Reći da će se određeni sajt naći na prvom ili n-tom mestu nakon optimizacije, prilično je neozbiljno.

Za dobru poziciju na pretraživačima odgovoran je i vlasnik prezentacije. Dobre pozicije nema bez kvalitetnog i obimnog sadržaja!

U našim uslovima, obimnim sadržajem se može smatrati i 50 stranica, ali za optimizaciju na engleskom jeziku procenjuje se da je potrebno da sajt ima 100-150 stranica da bi se svrstao u rang ozbiljnih sajtova.

Na isti način reaguju i pretraživači: ne možete napraviti jednu stranicu, optimizovati je za jako popularnu ključnu reč, i očekivati da se nađe na dobrom SERP mestu. Na programeru je da vlasniku prezentacije predoči sve prednosti SEO optimizacije, potrebu za ažuriranjem sadržaja, neophodnost da se određeni delovi sadržaja na stranici izmene i prilagode SEO, pa čak ako je SEO potrebniji od dizajna, i dizajn prilagoditi optimizaciji.

Google optimizacija

Postoji puno servisa koji vam mogu pomoći u analizi trenutnog stanja vašeg sajta. Analizirajte svoj sajt i učinite ga bržim. To je veoma važno.

GTmetriks vam daje uvid u to koliko dobro se vaše stranice učitavaju i daje preporuke šta preduzeti kako bi ga optimizovali. Na ovoj stranici gtmetrix.com možete istestirati svoj sajt i videti u kakvom je stanju trenutno. Ne morate biti stručnjak da biste protumačili rezultate. Ako je sve zeleno onda je sve ok. Ako ste u crvenom javite se da vidimo šta možemo da učinimo po tom pitanju.

Osim GTmetriksa, koji je odličan, možete koristiti i Pingdom koji je prilično jednostavniji i brži od prethodnog servisa.

I sam google ima alate pomoću kojih možete proveriti koliko je dobar vaš sajt. Pagespeed je jedan od njih. Na ovoj stranici ćete dobiti i uputstva kako sami da optimizujete sajt i dobra je polazna tačka za učenje o optimizaciji sajtova.

Još jedan interesantan guglov alat, koji pokreće webpagetest, je i testmysite koji pažnju posvećuje više mobilnom doživljaju stranice jer je to uglavnom Ahilova peta sajtova. Većina sajtova gubi polovinu posetilaca prilikom učitavanja. Ako se sajt ne učita za dve sekunde praktično je neupotrebljiv i ljudi ga napuštaju.

Linkovi

Verovatno ste primetili da se na mnogim SEO blogovima spominje rieč “backlink”. Sigurno znate šta “link” znači, isto tako i “back”, ali koje značenje imaju te dve reči kada se spoje.

Backlinkovi su linkovi koji vode ka vašoj web stranici, takođe poznati i kao inlinks, što je skraćeno od incoming links (dolazni linkovi). Broj backlinkova predstavlja popularnost neke web stranice i koliko je ona važna. Više backlinkova znači veća popularnost web stranice i obrnuto. Broj dolaznih linkova ka vašoj veb stranici nije smo pokazatelj velike popularnosti. Takođe je važan broj indeksiranih stranica od strane pretraživača i page rank. U par reči, backlink bi objasnili kao bilo koji link na nekoj stranici koji vodi ka vašoj web stranici.

Šta backlinkovi znače pretraživačima?

U većini slučajeva backlinkovi imaju važnu ulogu. Na primer, Googleov jednostavan opis svog PageRank sistema primećuje da Google predstavlja link od stranice X do stranice Y kao jedan backlink. Dakle, nije čudno da danas imamo web pun linkspama, gde mnogo firmi pokušava da postavi što više backlinkova za njihov sajt, bez obzira na kvalitet, kontekst i relevantnost za svoju stranicu.

Šta je LinkSpam? –Linkspam je svaka veza koja postoji na nekoj web stranici zbog nikakvog drugog razloga osim sposobnosti.

ZAPAMTITE: Što više backlinkova imate, veća je popularnost vaše web stranice.

Web administratori, koji imaju znanje u polju search engine optimizacije (SEO), često koriste metode i tehnike da povećaju broj backlinkova koji vode ka njihovoj web stranici. Najbolja metoda za to je potpuno besplatna! Na primer, napišete neku neverovatno dobru vest, dodate video, par slika poznatih zvezda i vaša stranica će dobiti u kratkom vremenu dosta backlinkova. Kako i zašto? – Druge web stranice ili ljudi će linkovati ka vašoj stranici da pokažu svojim posetiocima tu neverovatnu vest. Linkbaiting je uključen i vi već imate svoj prvi linkbait, jer imate informacije koja je interes velikog broja ljudi.

Ali, svi backlinkovi nisu dobri i backlinkovi sa istom vrijednošću. Kao što već znate ili ste možda pretpostavili, backlinkovi od popularnijih web stranica vrede više, i to nije sve… autoritativne web stranice na neku temu ili ključnu riječ su vrlo vredne. To znači, ako je vaša web stranica vezana za automobile, backlinkovi od stranica koje su također vezane za automobile su vredniji nego linkovi sa stranica o biciklima.

Drugi važan faktor je ne samo „goli link“, već anchor text backlinka. Anchor text je opis hyperlinka koji se pojavi na stranici. Botovi, spideri, crawleri će ispitati taj opis i izračunati koliko je relevantan za cijeli sadržaj web stranice. Recimo ja mogu da koristim SEO blog, Internet marketing blog, kao anchor tex. Gledajte da uvek ne stavljate isti anchor text, ali pazite da je relevantan za web stranicu!

SEO optimizacija nije lagan posao i dodavanje backlinkova za bilo koji website se računa, ali najvažnija je stvar da imate backlinkove na web stranicama koji su relevantni sa sadržajem i da imaju što veći PageRank.

Pisanje tekstova za optimizaciju

Dobar, kvalitetan i unikatan sadržaj je jako bitan u procesu stvaranja jakog i autoritativnog sajta. Opšte je poznato da google sve više daje pažnje kvalitetu sadržaja i unikatnim člancima. Zato je pisanje članaka postalo jedna od najbitnijih SEO usluga i iz dana u dan je sve popularnija i traženija.

Zato smo pored usluga off page SEO optimizacije, uveli i uslugu pisanja unikatnih kvalitetnih tekstova koji predstavljaju temelj dobre on page optimizacije.
Naši pisci su stručnjaci iz raznih oblasti i pišu članke tako da oni budu najefikasniji i najkvalitetniji za google. Tematiku članaka, kao i njihovu dužinu birate Vi sami, a u dogovoru sa našim piscima zajedno oblikujemo to kako će svaki članak izgledati i biti napisan.

Prednosti našeg pisanja članaka i sadržaja za Vaš sajt:

– Prilagođeno pisanje sadržaja prema tematici
– Unikatni (jedinstveni) članci
– 100% bez greške
– Prilagodljivost različitim zahtevima
– Dobro istražen i dopadljiv sadržaj
– SEO friendly članci – google ih voli i bolje rangira
– Efektno generisanje sadržaja

 

Optimizacija sajta

Da li znate da:

  • 90% prodaje na Internetu nastaje kao rezultat pretrage na pretraživačima
  • Preko 80% pretrage na internetu se vrši na Google pretraživaču
  • 97% ljudi nikad ne ode dalje od prve strane kada pretažuje na Google-u

Ove činjenice potvrdjuju ono sto vi već znate:
Pozicija vašeg sajta na pretraživačima, a prvenstveno na Google-u, direktno utiče na prodaju na vašem sajtu.

Recimo, razlika u profitu koji ostvaruje sajt koji je na poziciji 25 i sajt koji je na poziciji 11 nije mnogo velika, jer se oba NE nalaze na prvoj strani.

Ali zato sajt na poziciji 11 (koja recimo nije na prvoj strani) i sajt na poziciji 3 (na prvoj strani) imaju mnogo veću razliku u profitu.

Kako se vrši pozicioniranje sajtova na Google pretraživaču ?

Mnogi samozvani “stručnjaci” će reći da znaju ali istina je da niko tačno ne zna ovu tajnu. Google i ostali pretraživači čuvaju ovo kao svoju poslovnu tajnu i nikad neće zvanično saopštiti na koji način se rezultati sortiraju.

Medjutim na osnovu iskustva i eksperimenata moguće ja doneti neke zaključke. Tako možemo da kažemo da pozicija zavisi od:

  • SEO Faktor 1 – sadržaj sajta
    Podrazumeva kvalitet sadržaja sajta, koliko se često sajt dopunjuje novim sadržajem, kakav je raspored i učestalost ključnih reči na stranama unutar sajta, kako su strane medjusobno povezane, veličina strana, brzina učitavanja, itd…
  • SEO Faktor 2 – broj i kvalitet linkova sa drugih sajtova ka vašem sajtu
    Logika kojom se vodi Google, a i drugi pretraživači, kaze da ako mnogo sajtova postavi link ka nekom sajtu, onda je taj sajt “vredan” sajt. Vredan u smislu da bude bolje kotiran u rezultatima pretrage u odnosnu na onaj koji ima manje linkova, odnosno onaj koga manje ljudi preporučuje tj. postavlja linkove ka njemu.

Na oba ova faktora možemo da utičemo i na taj način da poboljšamo poziciju sajta na pretraživačima.

Kako se radi optimizacija veb sajta za pretraživače ?

Tako sto utičemo na oba faktora:

  • SEO Faktor #1 – Prvi korak je “On Page SEO”, što znači optimizacija samog sajta – izmene i dopune u HTML kodu i tekstu na vašem sajtu, interno linkovanje unutar sajta, itd…
  • SEO Faktor #2 – Izgradnja linkova ka vašem sajtu sa velikog broja drugih sajtova.

Koliko tačno linkova ka vašem sajtu treba izgraditi zavisi od toga koliko linkova ima vaša konkurencija tj. drugi sajtovi koji se “bore” za poziciju na pretraživačima za istu ključnu reč kao i Vi.

Ukoliko za vašu ključnu reč, reč putem koje želite da vas drugi pronadju, ima puno konkurencije koja izgrađuje mnogo linkova ka svojim sajtovima, vi ćete morati da ih prestignete i napravite više linkova ka vašem sajtu.
Vremenom će njihova pozicija na pretraživačima opasti, a vaša skočiti i može se desiti da onda oni ponovo žele da vas prestignu i naprave više linkova.
To se zove trka za poziciju i zahteva stalno ulaganje u održavanje sajta na dobroj poziciji.

Medjutim, kako Internet poslovanje kod nas nije toliko razvijeno kao u svetu, mnoge ključne reči na srpskom ili hrvatskom jeziku nemaju veliku konkurenciju i sajt jednom postavljen na odredjeno mesto dugo će ostati na istom.

Usluga Seo Optimizacije Sajta – Pozicioniranje Sajta

Bolja Pozicija Na Google-u = Veća Posećenost Sajta = Veći Profit Koji Sajt Ostvaruje

Pozicioniranje sajta se vrši u dve faze kao sto je opisano u tekstu gore (Kako se radi optimizacija web sajta za pretraživače). Da bi smo poceli sa izgradnjom linkova ka vašem sajtu potrebno je da ga prvo optimizujemo.
Proces izgleda ovako:

Faza #1 – Optimizacija sajta

  • Analiza ključne reči – reči putem koje želite da vas drugi pronadju preko pretraživača
  • Analiza sličnih ključnih reči i eventualni predlog za neku bolju ključnu reč koja može doneti više poseta i za koju postoji veće interesovanje na pretraživačima
  • Analiza konkurecije za date ključne reči
  • Nakon ovih koraka dobijete prvi izveštaj
  • Optimizacija vašeg sajta – On Page SEO

Faza #2 – Izgradnja linkova

Ovaj proces se radi na mesečnom nivou. Svakog meseca pravimo nove linkove ka vašem sajtu i time poboljšavamo i utvrdjujemo njegovu poziciju na pretraživačima. Vremenom vaš sajt će imati sve više i više linkova koji sa drugih sajtova vode ka vašem. Količina linkova zavisi od vašeg budžeta kao i od toga šta vaša konkurencija radi. Svakog meseca ćete dobiti detaljan izveštaj o promenama pozicije vašeg sajta na pretraživačima (Google, Yahoo, Bing) za sve ključne reči.

Način na koji izgradjujemo linkove ka vašem sajtu čuvamo kao poslovnu tajnu i o detaljima ćete biti obavešteni putem mesečnog izveštaja.

Optimizacija za pretraživače

Izradom web sajta se završava samo deo posla. Ono glavno tek sledi: optimizacija za pretraživače sa naglaskom na Google. Više nije dovoljno imati internet prezentaciju već se mora odraditi i optimizacija kako bi klijenti mogli da dođu brže do Vas.

Optimizacija za Google

Pod optimizacijom za pretraživače, obično mislimo na Google, ostali kao što su Yahoo, Bing ili lokalni pretraživači su manje značajni. Vrednost prvog mesta ili mesta na prvoj strani Google-a su nemerljivi. Povećanje poseta posle optimizacije sajta je više nego drastično. A to je zapravo ono što je bitno, što više poseta to više potencijalnih klijenata tj. mogućnost veće zarade.

On Site Search Engine Optimization (SEO) – interna optimizacija

Kada Google “gleda” web sajt on “vidi” samo tekst, zato je bitno da se uradi optimizacija web sajta, tako da Google “vidi” baš ono što mi želimo. To se naravno radi što boljim tekstom, količinom ali i kvalitetom teksta. Za naše klijente mi obrađujemo tekst tako da se on što bolje “vidi”.

Link Building – eksterna optimizacija

Što više kvalitetnih sajtova linkuje ka Vama, vaš web sajt je bolje kotiran i samim tim bliži je vrhu pri pretraživanju. Postavljenje linka Vašeg web sajta na nekom direktorijumu linkova može povećati posećenost.

Internet marketing

Ukoliko je Vaš sajt na prvoj strani Google-a, onda Vam internet marketing i ne treba 🙂 zar ne? Naravno da nije tako. Google-u, a i svim ostalim pretraživačima je potrebno vreme za indeksiranje Vaše internet prezentacije. U nekim slučajevima je to i po 2-3 meseca. Neke stvari ne mogu toliko da čekaju. U skladu sa Vašim mogućnostima i željama možemo napraviti marketing plan i u saradnji sa domaćim i stranim internet firmama koje prodaju prostor za reklame možemo gotovo u trenutku povećati posećenost Vašeg sajta, a samim tim i zaradu.

Dodavanje sajta na pretraživače

Kada napravite sajt, to nije dovoljno, morate sajt prijaviti na sve važnije pretraživače. To su Google, Bing i Yahoo, postoji i mnogo drugih ali su ovi najvažniji. Kako optimizovati sajt za njih i kako sajt dodati na domaće pretraživače, to ćemo obraditi neki drugi put.

Pravljenje mape sajta

Kada ste napravili sajt, trebalo bi ga ubaciti na pretraživače. Ali pre toga treba uraditi Site Map ili mapu sajta. Na adresi http://www.xml-sitemaps.com/ se nalazi automatski generator za site map. Dovoljno je uneti adresu Vašeg sajta i pritisnuti Start, automatski ce biti kreiran sitemap.xml koji treba ubaciti u root sajta na hostingu.

Dodavanje sajta na Google

Na adresi http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl dovoljno je staviti adresu Vašeg sajta i odradili ste posao.

Dodavanje sajta na Bing

Samo na adresi http://www.bing.com/webmaster/SubmitSitePage.aspx upisati adresu sajta i kliknuti na Submit URL

Dodavanje sajta na Yahoo

Kada budete dodavali sajt na Yahoo tako što odete na http://siteexplorer.search.yahoo.com/ moraćete da se prvo registrujete pa tek onda da ubacite sajt.

Uglavnom prijava na ove pretraživače traje od par nedelja do par meseci. Kako proveriti da li je Vaš sajt već indeksiran na Google, jednostavno ukucajte u Google site: vasdomen.com i ako izbaci Vaš sajt znači da je operacija uspela.

Ukoliko želite da se Vaš sajt pojavi ranije na Google, ne morate čekati toliko dugo kontaktirajte nas i Vaš sajt će biti na Googlu za par dana.